Sökning: "interactive tools"
Visar resultat 1 - 5 av 264 uppsatser innehållade orden interactive tools.
1. Musikpedagogik i en digital utveckling : En undersökning om hur musiklärare förhåller sig till digitala verktyg för musikskapande samt hur digitala verktyg kan implementeras i musikundervisning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälleSammanfattning : In today's digital age, students must develop technology skills for various purposes, including music-making. To this end, the Swedish school system has mandated that music teachers incorporate digital tools for music-making into the curriculum for primary students from 1st to 9th grade. LÄS MER
2. The Effectiveness of a Web-Based Multimodal Interactive Story on Upper-Secondary Students' Reading Comprehension in English
Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : The current study investigates the effectiveness of a multimodal interactive story, student use and perceptions of the interactive story, and one teacher’s beliefs regarding the use of multimodal resources in upper-secondary L2 literature education. The study aims to draw conclusions on the potential effectiveness of the tool, student interaction behaviour with interactive story, student perceptions on the tool, and teacher receptibility toward new multimodal tools. LÄS MER
3. Att undersöka brottsplatser med databasdriven visualiseringsteknik
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Certec - Rehabiliteringsteknik och DesignSammanfattning : I detta examensarbete har fokuset varit på att utveckla en programvara för hantering och analysering av brottsplatser genom interaktiva kartvisualiseringar från en mängd data. Arbetet inleddes med valet av lämpliga verktyg för kartvisualisering, där QGIS initialt övervägdes men Mapbox antogs som det slutliga valet på grund av dess flexibilitet och användbarhet [21]. LÄS MER
4. Gamification for technology-enhanced mineral value chain teaching and learning: serious gaming for geometallurgy concept
Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurserSammanfattning : The concept of gamification is being increasingly explored and applied to offer new teaching or training tools to teachers, students or employees. The field of geology and geometallurgy wasn’t particularly discussed in the topic of gamification. LÄS MER
5. POTENTIALS FOR LEARNING IN THE DESIGN OF DIGITAL TEXTBOOKS
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeSammanfattning : Purpose: The aim of this study was to enhance the knowledge of the learning potentials associated with the different designs of digital textbooks and their implications for the representation of historical content. More specifically, the analysis focused on four Finnish digital history textbooks, with the Winter War being selected as the specific learning unit due to its significant role in the history of Finland. LÄS MER