Sökning: "interaktiv högläsning och Blooms reviderade taxonomi"

Hittade 1 uppsats innehållade orden interaktiv högläsning och Blooms reviderade taxonomi.

  1. 1. Blooms reviderade taxonomi som perspektiv på interaktiv högläsning : En interventionsstudie om hur interaktiv högläsning utifrån två olika metoder kan påverka elevers ordförråd

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Jelena Tripunovic; Edina Hoti; Malin Persson; [2022]
    Nyckelord :högläsning; ordförråd; interaktion; interaktiv högläsning och Blooms reviderade taxonomi;

    Sammanfattning : Högläsning möjliggör för interaktion i form av att nya ord, uttryck och sammanhang utbyts mellan lärare och elever. En vana vid högläsning är att en person läser högt för en individ eller grupp. Därav kan eleverna få förståelse för vad som uppläses, samt ett utökat ordförråd. LÄS MER