Sökning: "international business communication"

Visar resultat 1 - 5 av 217 uppsatser innehållade orden international business communication.

  1. 1. Global Connection Chronicles: Building Bridges, Not Walls. - Exploring Business Sweden's Dynamic International Relationships in The African Market in terms of Trust, Commitment, Communication, and Culture.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Dalia Adawi; Diana Kebedom; [2023-09-07]
    Nyckelord :International business relationship; Trust; Commitment; Communication; Creating -; Developing -; and Dissolving B2B relationships; Multicultural Business; Business Sweden; South Africa; Kenya;

    Sammanfattning : As the world continues to globalize at a fast pace, the trust, commitment, and communication that are the foundations of successful business-to-business (B2B) relationships may change. Especially in today's world of competing worldviews and increasing intergroup tensions, how do businesses strike this fine balance? Globalization accelerates and changes commercial ties, overlapping linguistic and cultural barriers, social tradition, etc. LÄS MER

  2. 2. International tech companies in the Swedish media landscape – Bound for success? : A case study about what can affect international tech companies’ success when establishing a presence in the Swedish media landscape

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Maha Hafidh; [2023]
    Nyckelord :Public relations; journalism; media landscapes; international public relations; Omvärldsrelationer; journalistik; medielandskap; internationell PR;

    Sammanfattning : Denna fallstudie presenterar forskning om vad som kan påverka framgången för internationella teknikföretag när det kommer till att etablera sig i det svenska medielandskapet. Sverige ses som ett nav för innovation och med globalisering samt framväxten av kommunikationsteknologier kan företag bedriva sin verksamhet på andra marknader än deras ursprung, vilket gör det viktigt att förstå vad som kan påverka framgången med att etablera sig i det svenska medielandskapet när man genomför kommunikationsinsatser. LÄS MER

  3. 3. The Impact of International Buyer-Supplier Relationships on Sustainability Practices in the Ready-Made Garments Industry: A Case Study of Bangladesh

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Farhana Haque; Fariha Ishrat Jahan; Jesmin Sabnam; [2023]
    Nyckelord :Sustainability; Buyer-Supplier Relationship; International Buyers; International Business; Bangladesh RMG;

    Sammanfattning : In this research, we explore the impact of international buyer-supplier relationships on sustainability practices in the Ready-Made Garments (RMG) industry, concentrating specifically on the context of Bangladesh. The root of this investigation centers around unpacking the influence of global business interconnectivity on operational approaches at the supplier juncture, with a specific emphasis on sustainability. LÄS MER

  4. 4. Why are some people better than others? : Is it because of their cultural background, personal competence, or company’s influence?

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Abdul Rafay; Elanur Ozbutun; [2023]
    Nyckelord :Cross-cultural communication; Individual competence; Culture; Company influence; International Business; Intercultural interactions; Negotiations; Cultural and Social Intelligence; Success;

    Sammanfattning : In the last few decades, due to the exponential rise in interconnectivity and globalization the importance of cross-cultural communication has been a hot topic to research more about. Due to this increase and more frequent interactions business individuals have started giving cross-cultural environments the attention it needs to address the challenges at hand. LÄS MER

  5. 5. Hållbarhetscertifiering : effekter på värdekedjan av byggmaterial

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Economics

    Författare :Sofia Andersson; [2023]
    Nyckelord :effekter på värdekedjan; fallstudie; frivilliga hållbarhetscertifieringar för byggnader i Sverige; hållbar utveckling; ; standarder;

    Sammanfattning : En av vår tids stora utmaningar handlar om att möta klimatkrisen och ökade krav på levnadsstandard hos en växande global befolkning. Allt fler flyttar från rurala till urbana områden, vilket pressar bostadsmarknader världen över. LÄS MER