Sökning: "media landscapes"

Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade orden media landscapes.

  1. 1. International tech companies in the Swedish media landscape – Bound for success? : A case study about what can affect international tech companies’ success when establishing a presence in the Swedish media landscape

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Maha Hafidh; [2023]
    Nyckelord :Public relations; journalism; media landscapes; international public relations; Omvärldsrelationer; journalistik; medielandskap; internationell PR;

    Sammanfattning : Denna fallstudie presenterar forskning om vad som kan påverka framgången för internationella teknikföretag när det kommer till att etablera sig i det svenska medielandskapet. Sverige ses som ett nav för innovation och med globalisering samt framväxten av kommunikationsteknologier kan företag bedriva sin verksamhet på andra marknader än deras ursprung, vilket gör det viktigt att förstå vad som kan påverka framgången med att etablera sig i det svenska medielandskapet när man genomför kommunikationsinsatser. LÄS MER

  2. 2. “When you see me, weep” : The archaeology of the hunger stones of Europe.

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Arkeologi

    Författare :Ivan Odbratt; [2023]
    Nyckelord :Hunger stones; Climate change; Memory; Archaeology;

    Sammanfattning : This thesis investigates the phenomenon of hunger stones and their resurgence due to climate change-induced droughts, shedding light on their evolving societal significance. The initial focus lies on understanding the origins of the term and exploring how humanity has historically adapted to and remembered climatic transformations. LÄS MER

  3. 3. Virtual vistas : exploring the art of in-game photography presence on social media

    Master-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Yimeng Li; [2023]
    Nyckelord :Photograph; Video Game; New Media Art; Authorship; Virtual Reality; Screenshoot; Virtual Photography; Game Culture; Social Sciences;

    Sammanfattning : This thesis delves into the emerging field of virtual photography, an artistic form seamlessly integrated into the digital landscapes of video games. Investigating the intricate relationship between the virtual and the tangible, the study meticulously analyzes in-game photographs to unveil the subtleties often overlooked, decoding implied meanings. LÄS MER

  4. 4. ”Jag gillar ju algoritmen, på gott och ont” : En fenomenografisk analys av tonåringars informationslandskap på sociala medier

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABM

    Författare :Monika Israelsson; [2023]
    Nyckelord :Information literacy; adolescents; social media; source evaluation; information practice; Informationslitteracitet; tonåringar; sociala medier; källkritik; informationspraktiker;

    Sammanfattning : This study maps and describes adolescents´ conceptions of information literacy on social media, with the aim of shedding light on their everyday information life and shared information landscape. 7 focus groups with a total of 33 teenagers were conducted and the outcome was analyzed using a phenomenographic approach and the concept of information literacy landscapes. LÄS MER

  5. 5. Moder Sveas styvbarn : Framställningen av Tornedalen i dagspressen under 1900-1909

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för idé- och samhällsstudier

    Författare :Josefine Juto; [2023]
    Nyckelord :Tornedalen; tornedaling; minoritet; majoritet; dagspress; diskurs; nation; nationalism;

    Sammanfattning : The study seeks to get an understanding of how, in which context and why depictions of aminority group are constructed, communicated, and manifested in the daily press by examining how the Swedish region Torne Valley was represented in the daily press during 1900–1909. Furthermore, the ambition with the study is also to highlight if and how the minority group is created in relation to the majority group. LÄS MER