Avancerad sökning
Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Datautvinning av klickdata : Kombination av klustring och klassifikation
M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistikSammanfattning : Ägare av webbplatser och applikationer tjänar ofta på att användare klickar på deras länkar. Länkarna kan bland annat vara reklam eller varor som säljs. Det finns många studier inom dataanalys angående om en sådan länk kommer att bli klickad, men få studier fokuserar på hur länkarna kan justeras för att bli klickade. LÄS MER
2. Identifiering av tendenser i data för prediktiv analys hos Flygresor.se
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : I och med digitaliseringen förändras samhället snabbare än någonsin och det är viktigt för företag att hålla sig uppdaterade för att kunna anpassa sin verksamhet till en marknad som hela tiden utvecklas. Det existerar en uppsjö av business intelligence modeller för just detta ändamål, och prediktiv analys är en central del bland dessa. LÄS MER
3. Changing a user’s search experience byincorporating preferences of metadata
Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : Implicit feedback is usually data that comes from users’ clicks, search queries and text highlights. It exists in abun- dance, but it is riddled with much noise and requires advanced algorithms to properly make good use of it. LÄS MER