Avancerad sökning

Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Ständiga förbättringar eller ständig dokumentation? – En komparativ studie om vilken effekt en ISO 9001 certifiering kan ha på medieföretag

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Elin Eriksson Glad; [2016]
    Nyckelord :ISO 9001; certifiering; kvalitet; kvalitetsledningssystem; mediebranschen; effekter; kundtillfredsställelse; ständiga förbättringar; medarbetarnas delaktighet;

    Sammanfattning : Det råder en ständig ökad konkurrens på marknaden där både kunder och teknisk utvecklingställer allt högre krav på både produkter och tjänster. Genom den ökade konkurrensen läggs det allt större vikt vid att tala om företags kvalitetssystem och en del kunder kräver att derasleverantörer ska ha ett certifierat kvalitetsledningssystem. LÄS MER

  2. 2. Product Data Management som ett kvalitetsverktyg : Kan ett PDM-system användas som ett kvalitetsverktyg i den tillverkande industrin?

    Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktion

    Författare :Danial Etemady Qeshmy; Levent Karaman; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : PDM är ett system, byggd på hård-och mjukvara, som förenklar informationshantering under konstruktionsfasen av produkter. Denna typ av system möjliggör spridning av kvalitativ information på ett säkert och strukturerat vis. LÄS MER

  3. 3. Ger certifiering enligt ISO 20000 kvalitetshöjande effekter? : Inom IT pågår ett paradigmskifte i form av att företagens egenproducerade IT‐miljöer håller på att bytas ut till förmån för köpta tjänster som populärt kallas "molntjänster". Hur vet jag som köpare att en leverantör med bra prissättning klarar av de kvalitativa krav som ställs på tillgänglighet, kvalitet och utveckling?

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för teknik och hållbar utveckling

    Författare :Mikael Svender; [2009]
    Nyckelord :ISO20000; certifiering; ISO9001; kvalitetshöjande effekt; tjänsteutveckling; Offensiv kvalitetsutveckling; hörnstensmodellen; ISO20000;

    Sammanfattning : Inom IT pågår ett paradigmskifte i form av att företagens egenproducerade IT‐miljöer håller på att bytas ut till förmån för köpta tjänster som populärt kallas "molntjänster", vilket förenklat kan översättas till elföretagens reklam "2 hål i väggen". Hur vet jag som köpare att en leverantör med bra prissättning klarar av de kvalitativa krav som ställs på tillgänglighet, kvalitet och utveckling? Det finns samtidigt en ny kvalitetsstandard, ISO/IEC 20000 som är inriktad på styrning av tjänsteleveranser inom IT, är standarden svaret på kundernas behov av mätning och uppföljning? Som leverantör ställer man sig frågan, är det värt mödan att certifiera sig enlig ISO20000? Arbetshypotesen är "Ger certifiering enligt ISO20000 kvalitetshöjande effekter?". LÄS MER