Sökning: "lärarteam"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet lärarteam.

  1. 1. Ämnesövergripande arbete : sett ur elprogrammets perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för fysik och elektroteknik (IFE)

    Författare :Jörgen Persson; [2018]
    Nyckelord :ämnesövergripande arbete; elprogrammet;

    Sammanfattning : Rubriken på detta arbete är Ämnesövergripande arbete, möjligheter och begränsningar, sett ur Elprogrammets perspektiv. Arbetet grundar sig på två gymnasieskolors olika inriktningar, struktur och arbetssätt. Gymnasieskola Y/S har både studieförberedande och yrkesprogram medan gymnasieskola Y enbart har yrkesprogram. LÄS MER

  2. 2. Yrkeslärarrollens förändring genom teknikcollege

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Ann-Kristin Eklind; Lars Elvirsson; [2007]
    Nyckelord :Yrkeslärarrollen; Teknikcollege; samarbetsform; lärarteam; näringslivssamarbete;

    Sammanfattning : Eklind, Ann-kristin & Elvirsson, Lars (2007). Lärarrollens förändring genom Teknikcollege. Changes in role of the vocational teacher through technical college. Syftet med detta arbete har varit att studera förändringar av yrkeslärarrollen utifrån visioner av teknikcollegesamverkansformen. LÄS MER

  3. 3. Föreställningar om teamarbete i skolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Diana Danielsson; [2004]
    Nyckelord :lärarteam;

    Sammanfattning : Varför stannar många skolor vid en yttre organisation i team medan utvecklingen av dess inre arbete går betydligt långsammare. Utifrån en fallstudie på en F-9 skola undersöks lärares och skolledares föreställningar om de hinder och möjligheter som finns för att kunna utvecklas till väl fungerande team. LÄS MER

  4. 4. Ökad inividialisering och/eller kollaborativt lärande? - en studie och analys av erfarenheter av datorn som stöd för lärare/elever i yrkesinriktade gymnasiekurser

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Maritha Nergell; [2003]
    Nyckelord :datorstöd; vuxenutbildning; individualisering; individuellt lärande; kollaborativt lärande;

    Sammanfattning : Syftet med undersökningen har varit att undersöka om datoranvändningen (främst e-postkommunikation) ger upphov till en ökad individualisering och/eller ett ökat kollaborativt lärande. De elevgrupper som har fokuserats har läst samma ämnen inom Handels- och Administrationsprogrammet, d v s Projekt och Företagande och Personaladministration. LÄS MER