Sökning: "lärstilar och lärande och litteraturstudie"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden lärstilar och lärande och litteraturstudie.

  1. 1. Kan laborativ matematikundervisning vara en väg till förståelse och lustfylldhet?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Lisabeth Johansson; Isabella Engström Jönsson; [2017]
    Nyckelord :Konkret material; Laborativ matematik; Lust att lära matematik; Lärares attityder och förhållningssätt till laborativ matematikundervisning.;

    Sammanfattning : Denna systematiska litteraturstudie har i syfte att studera hur lärares perspektiv på laborativ matematik framställs i tidigare forskning, där det empiriska materialet utgörs av vetenskapliga artiklar. Elevers resultat och intresset för matematiken fortsätter att försämras även om vi kan se en vändning utifrån senaste mätningar. LÄS MER

  2. 2. Lärplattformar : en explorativ studie om lärstilar och funktioner vid distansundervisning

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Sektionen för Informationsvetenskap, Data– och Elektroteknik (IDE)

    Författare :Carolina Ewertsson; Erica Johansson; [2014]
    Nyckelord :e-learning; learning management systems; functionality; learning styles; e-lärande; lärplattformar; funktioner; lärstilar;

    Sammanfattning : Lärplattformar används idag i allt större utsträckning vid distansundervisning. Forskning pekar på att lärstilar är en viktig faktor att ta hänsyn till vid distansundervisning, dock är området beträffande lärstilar i relation till lärplattformar relativt outforskat, och det saknas tydlig vetskap om hur lärplattformar kan designas för att stödja olika lärstilar. LÄS MER

  3. 3. Estetiska läroprocessers betydelse för elevers lärande i skolan

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Lisa Skagerstam; [2012]
    Nyckelord :Estetiska läroprocesser; skapande verksamhet; lära;

    Sammanfattning : Sammanfattning:Detta är en examensuppsats inom lärarprogrammet med inriktning mot de tidigare åldrarna som syftar till attundersöka de estetiska läroprocessernas betydelse för elevers lärande. Genom en ren litteraturstudie harfrågeställningarna hur kan estetiska läroprocesser användas pedagogiskt för att stödja utomestetiskaläroprocesser och vilket slags egenvärde har estetiken för oss människor undersökts. LÄS MER

  4. 4. Lärstilsmodeller : en jämförande litteraturstudie av Dunn och Dunns Learning Style Inventory och Vermunts Inventory of Learning Styles

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Sara Göthman; [2011]
    Nyckelord :learning style; cognitive style; learning style inventory; inventory of learning styles; lärstil; inlärningsstil; lärstilsmodell;

    Sammanfattning : Syftet med min studie har varit att belysa två olika lärstilsmodeller Dunn & Dunns Learning Style Inventory (LSI) och Vermunts Inventory of Learning Styles (ILS) för att urskilja deras olikheter. Detta arbete är en forskningskonsumerande uppsats som är baserad på tidigare forskning inom ämnet lärstilar. LÄS MER

  5. 5. Vuxnas lärande genom distansstudier – en intervjustudie om upplevelser och erfarenheter

    Kandidat-uppsats, Institutionen för beteendevetenskap

    Författare :Bodil Carlsson; Linda Johansson; [2007]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Vårt intresse för det flexibla arbetslivet och därigenom de flexibla studierna har byggts upp under vår egen studietid. Flexibilitet är ett ord som ”ligger i tiden” och som syftar till att öka möjligheterna för individen i bl.a. arbetslivet eller studierna. LÄS MER