Sökning: "mellanstadiet åk. 4-6"

Visar resultat 26 - 28 av 28 uppsatser innehållade orden mellanstadiet åk. 4-6.

  1. 26. Nätmobbning- ur barns synvinkel

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Danka Berta; [2012]
    Nyckelord :arbeta mot mobbning; barns perspektiv; mobbaren; mobboffer; nätmobbning;

    Sammanfattning : SammanfattningMitt syfte med det här arbetet är att utveckla förståelse för hur barn vill att man i skolan ska arbeta mot mobbning. Jag vill även försöka få en förståelse om hur barnen tror att mobbaren samt mobboffret känner sig och vilka känslor som uppstår hos dem när de antingen mobbar eller blir mobbade. LÄS MER

  2. 27. Elever med utländsk bakgrund möter matematikundervisning : En studie om språkets påverkan på elevens förståelse i matematik i åk. 4-6

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för matematikämnets och naturvetenskapsämnenas didaktik

    Författare :Suha Mariosh; [2012]
    Nyckelord :Invandrarelever; gruppsamtal; matematikundervisning; terminologiord;

    Sammanfattning : Denna studie handlar om språkets påverkan på elevens förståelse i matematik i åk 4-6. Syftet med denna studie är att undersöka hur elever och speciellt de som har invandrarbakgrund kan stöttas för att skapa bättre språkförståelse i matematik. LÄS MER

  3. 28. Utomhusundervisning? "Ja, man får frisk luft och man lär sig saker" : En kvalitativ studie om lärare och elever i åk 4-6

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för tematisk utbildning och forskning

    Författare :Camilla E M Johansson (Segervall); [2004]
    Nyckelord :Sen se of nature; school of nature; educational; 0utdoors environment; outdoors education; Naturkänsla; naturskola; pedagogik; utomhusmiljö; utomhuspedagogik;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbete är att öka förståelsen för hur utomhusmiljön används i undervisningen och då framför allt i naturvetenskapliga ämnen på mellanstadiet. Jag tar först upp mål och riktlinjer utifrån Lpo94 om barn och natur. Vad utomhuspedagogik är som lärande och metod och ur ett hälsoperspektiv. LÄS MER