Sökning: "micro-celebrity"

Visar resultat 11 - 13 av 13 uppsatser innehållade ordet micro-celebrity.

  1. 11. "Vi är vanliga människor" : En studie av hur YouTube-kändisar framställer sig själva för att lyckas med sitt kändisskap

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Sara Stiglund; [2017]
    Nyckelord :YouTube; YouTube celebrities; internet celebrity; impression management; micro-celebrity; YouTube; YouTube-kändisar; internetkändisskap; intrycksstyrning; mikrokändisskap;

    Sammanfattning : I det samhälle vi idag lever i ses offentlighet som statussymbol och värdemätare vilket gjort att människor, för att lyckas, måste skapa personliga varumärken. Internet har förenklat skapandet och spridandet av dessa personliga varumärken eftersom det på sociala medier finns verktyg att använda för att skapa en publik personlighet. LÄS MER

  2. 12. The life of Kanye : a qualitative content analysis of Kanye West’s twitter practice

    Master-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Lucas Gloe; [2016]
    Nyckelord :Social Sciences;

    Sammanfattning : Celebrity Twitter use has recently been the subject of celebrity studies. Performing authenticity and intimacy as well as engaging interactively with followers are considered central characteristics of ‘micro-celebrity’ practice, which is widely considered to be extensively utilized by celebrities in their use of Twitter. LÄS MER

  3. 13. Fame and Celebrity Within A Virtual World : A Case Study Of World Of Warcraft

    Master-uppsats, Institutionen för mediestudier

    Författare :Lucy Armelin; [2012]
    Nyckelord :World of Warcraft; virtual world; MMORPG; celebrity;

    Sammanfattning : Despite the vast amount of research conducted by media academics over the past decade, little is known about the concept of internet celebrity, or e-celebrity, within an online-gaming environment. The overall impression that emerges from literature in this field is that e-celebrity has been studied in popular, user-based or social networking websites. LÄS MER