Sökning: "micro-celebrity"
Visar resultat 11 - 13 av 13 uppsatser innehållade ordet micro-celebrity.
11. "Vi är vanliga människor" : En studie av hur YouTube-kändisar framställer sig själva för att lyckas med sitt kändisskap
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : I det samhälle vi idag lever i ses offentlighet som statussymbol och värdemätare vilket gjort att människor, för att lyckas, måste skapa personliga varumärken. Internet har förenklat skapandet och spridandet av dessa personliga varumärken eftersom det på sociala medier finns verktyg att använda för att skapa en publik personlighet. LÄS MER
12. The life of Kanye : a qualitative content analysis of Kanye West’s twitter practice
Master-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : Celebrity Twitter use has recently been the subject of celebrity studies. Performing authenticity and intimacy as well as engaging interactively with followers are considered central characteristics of ‘micro-celebrity’ practice, which is widely considered to be extensively utilized by celebrities in their use of Twitter. LÄS MER
13. Fame and Celebrity Within A Virtual World : A Case Study Of World Of Warcraft
Master-uppsats, Institutionen för mediestudierSammanfattning : Despite the vast amount of research conducted by media academics over the past decade, little is known about the concept of internet celebrity, or e-celebrity, within an online-gaming environment. The overall impression that emerges from literature in this field is that e-celebrity has been studied in popular, user-based or social networking websites. LÄS MER