Sökning: "pedagogisk utvecklingstid"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden pedagogisk utvecklingstid.

  1. 1. "Det är liksom underförstått  skulle jag säga" : En kvalitativ studie om hur förskollärare arbetar med den pedagogiska utvecklingstiden

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Eleonor Andersson; Louise Oskarsson; [2020]
    Nyckelord :Förskolan; pedagogisk utvecklingstid; yrkesprofession; praktikgemenskap;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att bidra med kunskap om pedagogisk utvecklingstid och hur förskollärare beskriver att de organiserar och använder den här tiden för att utveckla sin kompetens. Frågeställningarna handlar om vad pedagogisk utvecklingstid innebär för förskollärarna, samt hur förskollärarna arbetar med sin professionsutveckling inom den pedagogiska utvecklingstiden. LÄS MER

  2. 2. Pedagogisk utvecklingstid i förskolan : En fenomenografisk studie om förskolechefers och förskollärares uppfattningar av pedagogisk utvecklingstid i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Emelie Loqvist; [2017]
    Nyckelord :pedagogisk utvecklingstid; förskolechefer; förskollärare; fenomenografi;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur förskolechefer och förskollärare uppfattar den pedagogiska utvecklingstiden samt vilka uppfattningar de har gällande dess betydelse för verksamheten. Den fenomenografiska metodansatsen användes som inspiration för att undersöka respondenternas uppfattningar. LÄS MER

  3. 3. Möjligheter och utmaningar - planeringstid i förskolan ur ett verksamhetsteoretiskt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Ellinor Huisman; [2017]
    Nyckelord :Förskola; Verksamhetsteori; Planeringstid; Reflektionstid; Pedagogisk utvecklingstid;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur planeringstiden bedrivs i ett antalförskollärares pedagogiska verksamhet, samt vilka möjligheter och utmaningarförskollärarna upplever gällande planeringstiden. Studien har en kvalitativ ansats därenskilda intervjuer har utgjort metoden för datainsamling. LÄS MER