Sökning: "procedural variation"
Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden procedural variation.
1. Undervisning med Bianshi i matematik : En litteraturstudie om vad Bianshi är och dess positiva samt negativa aspekter
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Bianshi har under en lång tid tillämpats i Shanghais matematikundervisning. Forskaren GuLingyuan gav denna typ av undervisning en definition med benämningen Bianshi år 1981. Eleverna i Shanghai har visat goda resultat i matematik. LÄS MER
2. Procedurell grottgenerering inom dataspel : En jämförelse mellan algoritmer
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : För att underlätta skapandet av spelbanor i spel så används ofta Procedural Content Generation (PCG). Det finns dock en stor mängd PCG-algoritmer med olika tillämpningar. Detta arbete undersöker och jämför tre algoritmer vid skapandet av 2D grottsystem utifrån kriterierna; tidseffektivitet, tillgänglighet och variation. LÄS MER
3. Variation i nivå på kognitiv utmaning i läromedelsuppgifter i matematik : Uppgifter i andragradsekvationer för gymnasiet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : Vid undervisning i matematik är det vanligt att undervisningen i stor utsträckning baseras på ett läromedel, både för lärarens teoribeskrivningar och vid elevernas enskilda arbete med uppgiftslösning. Det är därför viktigt att uppgifterna i läromedlet är utformade så att eleven kan utveckla de kunskapersom läroplanen föreskriver. LÄS MER
4. Could fluorinated pharmaceuticals have an impact on the EOF amount in human blood?
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknikSammanfattning : Recent studies have discovered an increasing amount of unknown organofluorine in human blood. This increase insinuate that humans might be exposed to potentially new and unidentified organofluorine compounds. LÄS MER
5. PGG - Processuell Grottgenerering : En jämförelse mellan Cellulär Automat, Random Walk och Perlin Noise
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : I detta arbete undersöktes processuell generering med tre algoritmer i syfte att skapa grottliknande banor och utvärdera kriterier baserat på eftertraktande egenskaper gällande tid, storlek, variation och pålitlighet. Algoritmerna är cellulär automat, random walk och Perlin noise. LÄS MER