Sökning: "teaching with variation"

Visar resultat 1 - 5 av 308 uppsatser innehållade orden teaching with variation.

  1. 1. ”Att blanda saft antar jag är kemi också” : Förskollärares uppfattningar om alternativ och kompletterande kommunikation (AKK) i förskolans kemiundervisning med barn 1–3 år.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Linda Olsson; Linnéa Johansson; [2024]
    Nyckelord :Augmentative and alternative communication AAC ; Early childhood education; Pre-school Teachers’ Opinions; Chemistry education; Communication; Alternativ och kompletterande kommunikation AKK ; Förskolepedagogik; Förskollärares uppfattningar; Kemiundervisning; Kommunikation;

    Sammanfattning : Många barn behöver alternativ och kompletterande kommunikation (AKK) för att tillgodogöra sig undervisningen i förskolan. AKK kan därmed bidra till undervisningen av kemi, speciellt undervisning för de allra yngsta barnen. LÄS MER

  2. 2. Idrottsundervisning på språkintroduktionsprogrammet : En kvalitativ studie om idrottslärares upplevelser av att undervisa nyanlända elever

    Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Jonathan Mattsson; Astrid Herminge; [2024]
    Nyckelord :language introduction; physical education; physical education teacher; heterogeneity; newly arrived; context; approach; co-existence; co-operation; språkintroduktion; idrottsundervisning; idrottslärare; heterogenitet; nyanlända; sammanhang; förhållningssätt; sam-varo; sam-verkan;

    Sammanfattning : The present study deals with teachers' experiences and perceptions of physical education for newly arrived students at the language introduction programme. The study's questions deal with what the teachers see as central to the teaching of physical education and health at language introduction, as well as what challenges and opportunities they highlight in relation to the teaching. LÄS MER

  3. 3. "Om man inte vill att eleverna ska hålla på med sånt skit måste man förmedla riskerna med preparaten" : En kvalitativ studie om hur lärare i idrott och hälsa bedriver och planerar lektioner som berör droger och dopningspreparat

    Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Khalil Michael Abily; Gordon Selenius; [2024]
    Nyckelord :Pedagogik; idrott och hälsa; dopning; droger; pedagogiska triangeln; tillvägagångssätt;

    Sammanfattning : Syfte Studien syftar till att undersöka hur idrottslärare på gymnasiet planerar och genomför undervisning om droger och dopningspreparat. Frågeställningar  Vilka tillvägagångssätt använder idrottslärare när det gäller att belysa effekterna av droger och dopningspreparat?  Vilka förutsättningar, hinder och möjligheter ser idrottslärare med undervisning om droger och dopningspreparat? Hur upplever idrottslärare sin ämnesdidaktiska kompetens gällande droger och dopning?   Teori och metod Studien baseras på didaktisk teori i allmänhet och den didaktiska triangeln i synnerhet samt ett sociokulturellt perspektiv. LÄS MER

  4. 4. Undervisning med digitala redskap för samhällskunskapslärare : Digitala tekniker och verktyg för lärare i ämnet samhällskunskap på gymnasienivå

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för humaniora och samhällsvetenskap

    Författare :Emma Jonsson; [2024]
    Nyckelord :civic education; digital literacy; educational resources; digital citizenship; social studies teachers; AI;

    Sammanfattning : This study aimed to visualize how and when teachers in civics can use digital techniques and tools. A discussion concerning digital literacy took place to clarify the concept. LÄS MER

  5. 5. Mapping the reality of relationshop and sex education in the UK: A phenomenographic exploration of stakeholder conceptions regarding religious and political issues affecting a school’s implementation of policy.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Samuel Paul Holt; [2023-06-19]
    Nyckelord :Personal social health and economic education; PSHE; relationship and sex education; RSE; statutory guidance; phenomenography;

    Sammanfattning : Aim: This case study aims to ontologically map out the conceptions that stakeholders in a small rural school in Norfolk have regarding the new statutory guidance for relationship and sex education (RSE). The main areas of exploration are the conditions under which RSE is understood, structured and taught. LÄS MER