Sökning: "produktplacering i svensk film"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden produktplacering i svensk film.
1. Produktplacering i Sverige och Hollywood : vad händer när en svensk film får en motsvarighet från Hollywood?
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : .... LÄS MER
2. Låt oss se en film! : En undersökning om produktplacering inom svensk filmindustri
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : När konsumenten får tillgång till ny teknologi möjliggörs nya sätt att se på tv och film, detta nya sätt att bestämma över reklamintag har ändrat sättet som konsumenten utsätts för reklam. När konsumtionsmarknaden ändras måste teknologin och marknadsföringstekniker följa efter. LÄS MER
3. Konsumenters påverkan av produktplacering i film - En fallstudie om Hamilton - I nationens intresse
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att skapa en ökad förståelse för produktplacering i svensk film och dess påverkan på svenska konsumenter. Syftet är också att gå på djupet med få enheter för att få en tydligare bild av fenomenet produktplacering. .. LÄS MER
4. Produktplacering i svensk film i jämförande internationellt perspektiv
Magister-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : I will write about product placement in film from a Swedish point of view. This entails writing about Swedish films with different types of product placements, not only how they are done but also discuss how they succeed from a sales perspective. In my earlier work I have written about the product placement of watches. LÄS MER
5. Hur kan produktplacering stärka varumärkeskapitalet
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Produktplacering utvecklades som marknadsföringsform under 1920-30 talet inom amerikansk film. Från början var det ett sätt för lågbudgeterade filmer att slippa köpa in rekvisita till filmerna. LÄS MER