Avancerad sökning

Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Culture's Influence on Product Perception

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Rahim Adawi; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This thesis sets out to investigate the unexplored cross-disciplinary area of cross-cultural social psychology and product design. Prior research in cross-cultural social psychology has shown that there exists perception differences between people from different cultural backgrounds. LÄS MER

  2. 2. En doft av framgång : En studie i dofters påverkan på produktuppfattning

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johanna Lundberg; Linda Cederquist; [2010]
    Nyckelord :sinnesmarknadsföring; luktsinne; produktuppfattning; experiment; doft;

    Sammanfattning : I denna uppsats undersökte vi, inom ämnet sinnesmarknadsföring, dofters inverkan på produktuppfattning. Sinnesmarknadsföring har som mål att skapa en positiv och lojal relation mellan varumärket och kunden med hjälp av sinnena. LÄS MER