Sökning: "school year 6"
Visar resultat 1 - 5 av 223 uppsatser innehållade orden school year 6.
1. Muren mellan skolan och fritidens engelska : Hur inkluderas extramural engelska i skolans engelskundervisning?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : This study explores the integration of extramural English in school teaching of English and use among students outside the classroom. With the growing exposure to English through digital media, a new concept of "prosumer" is being created, a role that students increasingly fulfill where they are active both as consumers and producers. LÄS MER
2. Ridlärarutbildningen i Finland – en historisk analys
Kandidat-uppsats, SLU/Institutionen för husdjurens biovetenskaperSammanfattning : Riding is a popular leisure activity throughout the Nordic countries. The transition from military to a popular sport has followed a similar path Sweden and Finland. In Sweden there is some research on the subject, but this is lacking in Finland. LÄS MER
3. Upprepade mönster i matematikböcker : En läromedelsanalys av matematikböcker för år 1-3
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Efterfrågan på matematiskt kunnande ökar i samhället. Algebraiskt kunnande gynnar lärandet inom andra delar av matematiken. Algebra innebär att upptäcka matematiska strukturer och kunna generalisera dessa. Mönsterundervisning ses som en säker väg till algebra. LÄS MER
4. Långsiktig torvnedbrytning för olika vegetationstyper på dikad skogsmark
Kandidat-uppsats, SLU/School for Forest ManagementSammanfattning : Skogsklädda torvmarker i Sverige dikades i stor utsträckning mellan 1930- och 1980-talen i syfte att höja virkesproduktionen. Till följd av klimatproblemet har intresset för dikade torvmarkers bidrag till växthusgasutsläppen ökat under de senaste decennierna. LÄS MER
5. Övergången mellan årskurs 6 och årskurs 7 : Mentorers upplevelser och framgångsfaktorer ur ett specialpedagogiskt perspektiv
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Den här studien handlar om övergången mellan årskurs 6 och årskurs 7 för elever i behov av särskilt stöd. Syftet var att undersöka hur mentorer upplever övergångsprocessen samt vilka framgångsfaktorer och förbättringsområden de anser finns. LÄS MER