Sökning: "skolutveckling karlstad"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden skolutveckling karlstad.

  1. 1. Att arbeta med formativ bedömning : En ny trend eller gammal kunskap?

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)

    Författare :Therese Sparlund; [2018]
    Nyckelord :gymnasieskolan; formativ bedömning; bedömning för lärande;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Det här är en kvantiativ studie som har utförts inom Magisterprogrammet i utbildningsledning- och skolutveckling vid Karlstad universitet. Alla som arbetar i skola kan läsa och ha nytta av uppsatsen då undersökningen handlar om den implementering av formativ bedömning som påbörjades 2011. LÄS MER

  2. 2. Vad och vem styr valet av förskolors och skolors utvecklingsarbete? : Enkätundersökning om förskolechefers och rektorers erfarenheter av delar av det systematiska kvalitetsarbetet

    Magister-uppsats, Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Elisabet Olsson; [2013]
    Nyckelord :systematiskt kvalitetsarbete; utvärdering; analys; skolutveckling;

    Sammanfattning :   Syftet med min undersökning var att ta reda på vilken typ av underlag som används i förskolors och skolors utvärderings- och analysarbete och se i vilken utsträckning det arbetet är kopplat till det utvecklingsarbete enheten väljer att fokusera på. Jag ville också veta i vilken utsträckning det är förskolechef/rektor som beslutar om utvecklingsområde, om de upplever att det är huvudmannen som gör det eller om det sker ett samarbete. LÄS MER

  3. 3. Förstärker förändringsagenten skolans utvecklingsorganisation? : Vad anser pedagoger om agentens arbete?

    Master-uppsats, Estetisk-filosofiska fakulteten

    Författare :Anette Forssten Seiser; [2010]
    Nyckelord :Förändringsagent; skolutveckling; organisation;

    Sammanfattning : Abstrakt Den har undersökningen handlar om förändringsagentens roll och funktion i förskolan och skolan. Förändringsagentens funktion kan på ett övergripande sätt beskrivas som att verka som pedagogiska ledare med uppgift att stimulera och driva på förskolor och skolors förbättringsarbete. LÄS MER

  4. 4. Att bygga en katedral : En studie av en gymnasieorganisations första år med PBS-ett arbete mot en lärande organisation

    Magister-uppsats, Institutionen för utbildningsvetenskap

    Författare :Eva Broberg; [2006]
    Nyckelord :Lärande organisation;

    Sammanfattning : Denna uppsats är en studie av inledningsskedet av en gymnasieförvaltnings satsning på att arbeta i riktning mot lärande organisation enligt PBS. PBS är en förkortning av Pro-blemBaserad Skolutveckling och arbetssättet utgår från medarbetarnas lärdomar om hur man bidrar till att ungdomar lär och utvecklas på bästa sätt. LÄS MER