Sökning: "sports economics"

Visar resultat 6 - 10 av 65 uppsatser innehållade orden sports economics.

  1. 6. Turning Consumers into Supporters: Understanding Loyalty Through Football Teams

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Tim Kämpe; Axel Paulsson; Marcus Sjöberg; [2023]
    Nyckelord :Brand loyalty; Brand community; Brand heritage; Brand identity; Brand internalisation; Sports branding; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this paper is to examine the fans’ perspective of sport team loyalty and the reasons why brand loyalty is extremely high within sports. Methodology: This paper uses a qualitative research method with both primary data and secondary data. LÄS MER

  2. 7. The Brand Creation of an International Football Club

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alexander Kokko; Johan Otterhed Bolin; Antoni Kaso; [2023]
    Nyckelord :Brand Creation; Football Club; Club Ownership; Sports Branding; Brand Identity; Corporate Brand Identity Matrix; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose - The purpose of this paper is to investigate and analyze the brand creation process employed by international football clubs in relation to their brand identity. Methodology - The methodology for this paper utilizes a qualitative research approach with a multiple case study of four different football clubs, in support of a literature review, and with a proposed theoretical brand identity framework applied to the cases. LÄS MER

  3. 8. Travsporten, från fysiskt till digitalt

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jonathan Pålsson; Karl Bäck; Albin Sopi; [2023]
    Nyckelord :Marknadsmixen; The Sports Product; Travsportens struktur; Omvärldsmiljö; Marknadsföring av travsporten; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Travsporten, från fysiskt till digitalt. Seminariedatum: 1 juni 2023 Ämne/kurs: FEKH29 - Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15HP Författare: Albin Sopi, Jonathan Pålsson, Karl Bäck Handledare: Veronika Tarnovskaya Nyckelbegrepp: Marknadsmixen, The Sports Product, Travsportens struktur, Omvärldsmiljö, Marknadsföring av travsporten Problem/forskningsfråga: Hur har marknadsföringen av travsporten förändrats över tid? Syfte: Denna uppsats syftar till att utforska och förstå förändringarna i travsporten över tid, med särskild fokus på förändringar i marknadsföring, erbjudande och publik, samt orsakerna till dessa förändringar. LÄS MER

  4. 9. He's on Fire? Strategic Decisions and Allocation Adjustments Under the Hot Hand Fallacy

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionen

    Författare :William Möllestam; [2022]
    Nyckelord :Hot hand fallacy; law of small numbers; sequential decision making; selection bias; Business and Economics;

    Sammanfattning : This paper empirically explores 10 years of play-by-play data from the seasons 2011-2021 from National Basketball Association with a comprehensive dataset with 2.7 million shots to test for a hot hand, (i.e., predictability in future outcomes) using three separate models. LÄS MER

  5. 10. Employment Effects of the FIFA World Cup on Host Nations : An Event Study

    Master-uppsats, Jönköping University

    Författare :Felix Wettborg; [2022]
    Nyckelord :Econometrics; Mega Sports Events; Event Economics; Difference-In-Difference; Employment; Two-Ways Fixed Effects Difference-in-Difference; Event Study; Staggered Adoption; World Cup; Soccer; FIFA;

    Sammanfattning : The employment effect of hosting the FIFA world cup has been researched multiple times with city, municipality, or state data using a variety of methods. Arguably, the Difference-In-Difference (DID) method, first used by Hotchkiss et al. LÄS MER