Sökning: "sports economics"

Visar resultat 21 - 25 av 65 uppsatser innehållade orden sports economics.

  1. 21. Football Sponsorship in a context of Club Rivalry: the possible moderating effect of product type based on the FCB grid

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Léandre Tellene; [2021]
    Nyckelord :sports sponsorship; rivalry effects; oppositional loyalty; social groups; product type; Business and Economics;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 22. Ambush Branding: A reconceptualization of ambush marketing from the ambusher’s perspective

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Wouter Bruin; Viktor Sandberg; [2020]
    Nyckelord :Ambush branding; ambush marketing; sponsorship; brand identity; ethics; Business and Economics;

    Sammanfattning : Thesis purpose: The purpose is to explore ambush marketing by reconceptualizing the phenomenon from the ambusher’s perspective in the context of mega sports events. Methodology: This study conducted a relativist ontology and a constructionist epistemology to allow for the most relevant interpretations of the empirical data. LÄS MER

  3. 23. Cristiano Ronaldwho?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Christopher Kewenter; Victor Grundén; Isak Söderlund Schulz; [2020]
    Nyckelord :Esport; Esports athletes; esport fans; athlete branding; sports marketing; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Cristiano Ronaldwho? En kvalitativ studie om esportatleter, de nya sportstjärnorna Seminariedatum: 2020-06-04 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete kandidatnivå i marknadsföring, 15 högskolepoäng Författare: Victor Grundén, Christopher Kewenter och Isak Söderlund Schulz Handledare: Peter Svensson Fem nyckelord: Esport, esportatleter, esportfans, athlete branding och sports marketing Syfte: Huvudsyftet är att undersöka eventuella modifikationer och tillägg gällande den mest vedertagna athlete branding modellen inom traditionell sport. Detta uppnås genom två delsyften: (1) Undersökning av särdrag gällande esportatleter & deras fans, (2) undersökning av särdrag gällande esport. LÄS MER

  4. 24. The Consumer Education Journey

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Rebin Naderi; William O'Riordan; [2020]
    Nyckelord :Customer Experience Journey; Consumer Education; Consumer Education Journey; Sports Supplements; Gender; Business and Economics;

    Sammanfattning : Thesis purpose The purpose of our thesis is to explore how and why consumers with low prior knowledge educate themselves about sports supplements and what effect gender has. Methodology Our research derives from a pragmatic orientation. LÄS MER

  5. 25. OPS – ett alternativ i byggandet avidrottshallar i Stockholm Stad?

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Erik Huss; David Svensson; [2020]
    Nyckelord :Sports and health; Investment analysis; Social economics; PFI PPP OPS; Idrott och hälsa; Investeringsbedömning; Samhällsekonomi; OPS;

    Sammanfattning : Med ett stort uttryckt behov av fler idrottshallar i Stockholms stad och begränsade kommunalaresurser har genomförandeformen OPS, Offentlig Privat Samverkan, lyfts fram i politiska diskussionersom ett alternativ för framtida investeringar. Upphandlingsformen är relativt ny och av en liten utbredning i Sverige med det mest omtalade projektet Nya Karolinska Solna. LÄS MER