Sökning: "stockholms universitet kvalitativ studie"
Visar resultat 1 - 5 av 1030 uppsatser innehållade orden stockholms universitet kvalitativ studie.
1. I vilken utsträckning förekommer toxiskt språk i politiska diskussionsforum och vilka är måltavlorna? En kvantitativ och kvalitativ studie kring toxiskt språk i det inrikespolitiska forumet på Flashback
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : .... LÄS MER
2. Vägen mot inkludering: : En kvalitativ studie om förskollärares erfarenheter och anpassningar utifrån barn med specialpedagogiska behov
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Denna studie syftar på att undersöka hur förskollärare beskriver hur de anpassar verksamheten för barn med specialpedagogiska behov utifrån deras erfarenheter. Vilka hinder och möjligheter förskollärarna kan stöta på när de anpassar verksamheten. LÄS MER
3. ”Nämen, det kan ju fullkomligt förstöraen relation” : Intervjuer med lärare om brottsförebyggande arbete
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Kriminologiska institutionenSammanfattning : Skolan framhålls ofta som en av de viktigaste samhällsinstitutionerna i arbetet med att före-bygga brottslighet bland barn och ungdomar. Skolan har en central plats i de flesta barn och ungdomars liv eftersom de spenderar mycket tid där. LÄS MER
4. Vårdnadshavares syn på förskolan : -En kvalitativ studie utifrån ett ekologiskt systemteoretiskt perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
5. Är barns lek i fara? : En kvalitativ studie om pedagogernas syn och förhållningssätt kring lek.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur leken realiseras i förskolan samt hur denna realisering påverkas av olika faktorer, för att förstå om och hur leken kan vara i fara i den svenska förskolan. Det är en kvalitativ studie som utgår från läroplans- och ramfaktorteori. LÄS MER