Sökning: "analys i företagsekonomi"

Visar resultat 1 - 5 av 419 uppsatser innehållade orden analys i företagsekonomi.

  1. 1. Think like a brand, act like a publisher : En kvalitativ studie om rörligt material som en del av egenproducerad content marketing

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi; Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Lovisa Larsson; Nicole Scherdin; [2020]
    Nyckelord :Content marketing; Brand publishing; Marknadsföring; rörligt material; köpprocessen;

    Sammanfattning : Som ett resultat av digitaliseringen har dagens konsumenter blivit allt svårare att nå via traditionella marknadsföringsmetoder. Som följd av detta måste företag hitta nya strategier för att effektivt nå ut till sin målgrupp. LÄS MER

  2. 2. Brand Feedback and eWOM Sentiment on Twitter : Evaluating the effect of company response strategies in online public conversations

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Linnea Rudenius; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Aim: The purpose of this study is to investigate how brand feedback response strategies impact eWOM sentiment in public conversations between consumers and businesses. Method: The study has been conducted by collecting over one million tweets from Twitter and performing automated sentiment analysis of these tweets. LÄS MER

  3. 3. Konsten att bära grönt : En kvalitativ studie om konsumenters köpbeteende inom hållbart mode

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi; Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Olivia Ederlöv; Julia Pettersson; [2020]
    Nyckelord :Hållbarhet; Hållbart mode; Konsumentbeteende;

    Sammanfattning : I Sverige konsumerar och lever vi som att vi har fyra jordklot till vårt förfogande. Hållbarhet är ett ämne vars relevans aldrig varit större än vad det är idag, där tyvärr alltför många tenderar att utesluta detta hållbarhetstänk. LÄS MER

  4. 4. Hemma bra, men borta bäst? - En kvantitativ studie om individers prestation och motivation relaterat till en ökad frekvens av hemarbete

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Julia Anderberg; Jessica Lind; Malin Olsson; [2020]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: Home is good, but away is best? - A quantitative study about individuals’ performance and motivation related to an increased frequency of working remotely Seminar date: 2020-06-03 Course: FEKH19, Business Administration: Bachelor’s degree Project in Strategic Management, Undergraduate level, 15 credits Authors: Julia Anderberg, Jessica Lind and Malin Olsson Advisor: Devrim Göktepe-Hultén Key words: Working remotely, Performance, Motivation, Gender, Agency theory Purpose: Working remotely results in loss of control for the company, which leads to an increased opportunistic behaviour among employees. Insights in this area of problem, could be used as a tool for companies to make the employees work consistently with the interest of the company. LÄS MER

  5. 5. POST-ANNOUNCEMENT-DRIFT : EN KOMBINATION AV PASSIV- OCH AKTIV FÖRVALTNINGSTRATEGI

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi; Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Viktor Forsman; Jonathan Jonsson; [2020]
    Nyckelord :Efficient market hypothesis. Random walk; PEAD; Rapportreaktion; Effektiva marknadshypotesen;

    Sammanfattning : Problembakgrund & problemdiskussion: Att som professionell investerare lyckas överavkasta sitt jämförelseindex år efter år är lättare sagt än gjort. Oavsett vilken strategi en förvaltare använder sig av kan det vara svårt att kontinuerligt lyckas prestera bättre än marknaden. LÄS MER