Avancerad sökning

Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Kan uppgiftsbaserad språkundervisning (TBLT) motivera elever att lära sig spanska? : - En studie av ett utvecklingsarbete på högstadiet

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Sarah Mc Glinn; [2022]
    Nyckelord :Moderna Språk; Motivation; Sociokulturellt Perspektiv; Spanska; TBLT; Uppgiftsbaserad Språkundervisning;

    Sammanfattning : Bakgrunden till denna studie är en motivationsproblematik som uppstått i ämnet spanska på en relativ liten friskola i Malmö. Stora kunskapsluckor i årskurs 9 har lett till ett moment 22 där kunskapsbristen skapat osäkerhet inför att använda språket och svårigheter att hänga med i läromedlet som användes på skolan. LÄS MER

  2. 2. Meningsfull kommunikation eller formträning? : En studie av lärandeaktiviteter i svenskproducerade läromedel i spanska som främmande språk.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för språkstudier

    Författare :Christiane Brito Engman; [2021]
    Nyckelord :communicative competence; communicative language teaching; task-based language teaching; CEFR; action-oriented language view; kommunikativ kompetens; kommunikativ språkundervisning; uppgiftsbaserad språkundervisning; GERS; funktionell och handlingsorienterad språksyn.;

    Sammanfattning : The present study examines and classifies learning activities found in teaching materials of Spanish as a foreign language produced for a Swedish context with the aim of determining to what extent they conform to the functional, action-oriented language view advocated by the Swedish curriculum. Both the distribution of learning activities within receptive, productive and interactive skills, the activity types within each skill, and the theoretical underpinnings of the activities have been studied in four popular coursebooks and two websites for teaching Spanish as a foreign language. LÄS MER

  3. 3. Task Based Language Teaching versus Presentation Practice Production : A Comparison of Two Language Teaching Methods

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Avdelningen för språk och kultur

    Författare :Rasmus Hellström; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstract not available. ... LÄS MER