Sökning: "ux social media"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden ux social media.

  1. 1. Time is Tik(Tok)ing: An Insight on Contemporary Media Consumer Behavior - An exploratory study on user-generated content’s potential impact on contemporary media consumption

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Hilal Ahmad; Isak Rydén; [2023-07-03]
    Nyckelord :Media consumption; user-generated content; fast media; TikTok; addictive behavior; trends; media multitasking; social TV;

    Sammanfattning : The drastic entrance and growth of TikTok during the last years have introduced new ways of consuming entertainment which has been adopted by individuals globally. Due to its novelty this type of media consumption is a rather understudies subject, which is why this study will explore new tendencies and behaviors occurring among consumers to provide inspiration for further research. LÄS MER

  2. 2. Assistive Technology for Users with ADHD

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Patryk Banach; [2023]
    Nyckelord :ADHD; Interaction design; HCI; Design; UX; UI;

    Sammanfattning : This project explores how assistive technology can be useful for users with ADHD when it comes to their usage of smartphones. The design explores the importance of role and interaction aesthetic in regards to designing assistive technology. LÄS MER

  3. 3. Design an emotionally positive experience via sentiment classification for social media recommendation systems : A case study in TikTok

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Yawen Deng; [2023]
    Nyckelord :recommendation system; social application; sentiment classification; emotions; UX; rekommendationssystem; social tillämpning; känslolägesklassificering; känslor; UX;

    Sammanfattning : Recommendation system benefits social media by attracting users with the posts they prefer. The recommended posts, however, may not align with what users really need to browse, especially in terms of emotion. LÄS MER

  4. 4. Kroppsaktivism i sociala medier : En studie om individers förhållningssätt till ideal i instagramflöden

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Josefine Berggren; Kristina Hagstedt; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Publicering på sociala medier är ett vanligt förekommande fenomen, det är något som många unga gör dagligen. Genom publicering på sociala medier delar individer med sig av sitt vardagsliv, arbetsliv alternativt arbetar aktivt med marknadsföring av sig själv eller företag. LÄS MER

  5. 5. TockTick : Adding Friction to TikTok Interaction

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Ao Xu; [2022]
    Nyckelord :dark pattern; screen time control; reflective design; design friction; mörkt mönster; skärmtidskontroll; reflekterande design; designfriktion;

    Sammanfattning : Many different strategies have been used to study screen time control to deal with the side effects of dark patterns. However, users might be annoyed by those methods that create too strong “friction” and give them up too soon. LÄS MER