Sökning: "vad är oetisk marknadsföring"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden vad är oetisk marknadsföring.

  1. 1. Vilken effekt har olika viruskampanjer på konsumentens uppfattning om företaget?

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Wennström Anton; Ström Lisa; [2007]
    Nyckelord :Marknadsföring; Virusmarknadsföring; Etik och moral;

    Sammanfattning : Centrala begrepp: Virusmarknadsföring, etik och moral, virala agenter, image, identitet och kundvärde. Problemformulering: Vilken effekt har olika viruskampanjer på konsumentens uppfattning om företaget? Syfte: - Att utifrån befintlig teori på området beskriva vad som kännetecknar virusmarknadsföring. LÄS MER

  2. 2. Vilken effekt har olika viruskampanjer på konsumentens uppfattning om företaget?

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Lisa Ström; Anton Wennström; [2007]
    Nyckelord :Marknadsföring; Virusmarknadsföring; Etik och moral;

    Sammanfattning : Centrala begrepp: Virusmarknadsföring, etik och moral, virala agenter, image, identitet och kundvärde. Problemformulering: Vilken effekt har olika viruskampanjer på konsumentens uppfattning om företaget? Syfte: - Att utifrån befintlig teori på området beskriva vad som kännetecknar virusmarknadsföring. LÄS MER