Sökning: "Kandidatuppsats Marknadsföring konkurrens"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Kandidatuppsats Marknadsföring konkurrens.

  1. 1. Kundlojalitet vid användning av en lojalitetsapp : Fler besökare till ett köpcentrum

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan

    Författare :Karin Andersson; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Köpcentra är utsatta för hård konkurrens och kan ha svårt att utmärka sig bland andra centra. Problemet för köpcentra är att erbjuda kunder något unikt som får konsumenter att vilja besöka dem. Det kan även vara svårt för köpcentra att få en överblick över sina kunder på samma vis som enskilda handlare har. LÄS MER

  2. 2. Framgångsfaktorer i e-handelssektorn

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Matilda Jansson; Emelie Madsen; [2012]
    Nyckelord :E-commerce; success factors; relationships; service; value; E-handel; framgångsfaktorer; kundrelationer; servicelogik; värdeskapande;

    Sammanfattning : The customer behavior is constantly changing along with the developement of new technical improvements. Together with knowledge and higher demands the physical store has received a viral competitor. Purpose: The purpose of this study is to examine the phenomenon e-commerce and how it has developed in recent years. LÄS MER

  3. 3. En studie om varumärkesidentitet ochvarumärkesimage inom utbildningssektorn

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :SHIMAN ZARIFNEJAD; DANJELA VUKOVIC; MARIELLE VÄGERMARK; [2010]
    Nyckelord :Varumärkesidentitet; varumärkesimage; varumärkesanalys;

    Sammanfattning : Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, inriktning marknadsföring, 15 poäng Författare: Danijela Vukovic, Marielle Vägermark, Shiman Zarifnejad Handledare: Cecilia Erixon Titel: En studie om varumärkesidentitet och varumärkesimage inom utbildningssektorn   Bakgrund: I en tid där utbudet är större än efterfrågan och det råder en ständigt växande konkurrens bland företagen, ökar vikten i att ha ett starkt varumärke. Det är via varumärket som konsumenten kan erhålla information om produktens pris, kvalitet och funktion. LÄS MER

  4. 4. Från loj till lojal : En fallstudie avseende företag inom telekombranschen & deras förmåga till värdeskapande processer.

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Oscar Axman; Anders Nordling; [2006]
    Nyckelord :ekonomi; marknadsföring; tre; 3; telenor; lojalitet; värdeskapande; värdeskapandeprocesser; kandidatuppsats; C-uppsats; värdestjärna; service management; involvement theory; affärside; ;

    Sammanfattning : Denna uppsats handlar om att finna de faktorer som är viktiga för att företag inom telekommunikationsbranschen skall kunna behålla sina kunder då kärnprodukten inte längre räcker till som konkurrensmedel. Orsaker som ligger till grund för dagens situation är juridiska förändringar, globala förutsättningar samt den tekniska utvecklingen. LÄS MER

  5. 5. Coola Glassförpackningar Om betydelsen av designade förpackningar som konkurrensmedel inom glassindustrin

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Fredrik Håkansson; Martin Nielsen; Johan Egerkrans; Karin Sandström; [2001]
    Nyckelord :Design; Förpackning; Livsmedel; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Uppsatsens titel: Coola glassförpackningar - Om betydelsen av designade förpackningar som konkurrensmedel inom livsmedelsindustrin Slutseminarium: 2001-06-06 Ämne: Marknadsföring Typ av dokument: Kandidatuppsats Författare: Johan Egerkrans, Fredrik Håkansson, Martin Nielsen, Karin Sandström Handledare: Christer Kedström Nyckelord: Design, Förpackning, Livsmedel Syfte: Syftet med uppsatsen är att undersöka förutsättningarna på Åhus Glass för att se hur de skulle kunna stärka sin konkurrenskraft via ett aktivare arbete med förpackningsdesign. Vi försöker svara på följande frågor: · Vad kan Åhus Glass i synnerhet och de övriga svenska glassproducenterna i allmänhet göra bättre inom förpackningsdesign? · Vad kan Åhus Glass samt de övriga uppnå genom att arbete med design på ett bättre sätt? Metod: För att ta reda på hur livsmedelsföretagen jobbar med design mot livsmedelsförpackningar idag har en analys utförts med inriktning på glassindustrin. LÄS MER