Sökning: "Johan Egerkrans"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Johan Egerkrans.

  1. 1. ”För det gör ont i hjärtat och i huvudet! : – En studie om hur mobbning gestaltas i bilderböcker för barn

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Anna Lilja; [2017]
    Nyckelord :Bilderbok; barnlitteratur; mobbning;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur mobbning gestaltas i tre olika bilderböcker genom bild och text, samt samspelet mellan bild och text. De böcker som användes i studien är Taggtråds-Tim av Stefan Ljungqvist och Johan Egerkrans (2005), Vem är annorlunda? Av Ingrid Fioretos och Vera Glumac-perlesi (2001) samt Tilda med is och sol av Carina Wilke och Inger Koleff (2003). LÄS MER

  2. 2. Social Marknadsföring - att reda ut ett begrepp

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Carl Jevring; Johan Egerkrans; [2002]
    Nyckelord :social marknadsföring; idémarknadsföring; marknadsföring; societal marketing; attityd; beteende; samhällsförändring; ideell organisation; offentlig organisation; intressegrupp; altruism; propaganda; lobbying; idé; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Marknadsföring används inte bara för att sälja varor och tjänster. Överallt stöter vi idag på budskap som försöker marknadsföra en idé, ett beteende eller en attityd. Detta område inom marknadsföringen är oerhört stort och mångsidigt. LÄS MER

  3. 3. Coola Glassförpackningar Om betydelsen av designade förpackningar som konkurrensmedel inom glassindustrin

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Fredrik Håkansson; Martin Nielsen; Johan Egerkrans; Karin Sandström; [2001]
    Nyckelord :Design; Förpackning; Livsmedel; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Uppsatsens titel: Coola glassförpackningar - Om betydelsen av designade förpackningar som konkurrensmedel inom livsmedelsindustrin Slutseminarium: 2001-06-06 Ämne: Marknadsföring Typ av dokument: Kandidatuppsats Författare: Johan Egerkrans, Fredrik Håkansson, Martin Nielsen, Karin Sandström Handledare: Christer Kedström Nyckelord: Design, Förpackning, Livsmedel Syfte: Syftet med uppsatsen är att undersöka förutsättningarna på Åhus Glass för att se hur de skulle kunna stärka sin konkurrenskraft via ett aktivare arbete med förpackningsdesign. Vi försöker svara på följande frågor: · Vad kan Åhus Glass i synnerhet och de övriga svenska glassproducenterna i allmänhet göra bättre inom förpackningsdesign? · Vad kan Åhus Glass samt de övriga uppnå genom att arbete med design på ett bättre sätt? Metod: För att ta reda på hur livsmedelsföretagen jobbar med design mot livsmedelsförpackningar idag har en analys utförts med inriktning på glassindustrin. LÄS MER