Sökning: "kundrelationer"

Visar resultat 1 - 5 av 577 uppsatser innehållade ordet kundrelationer.

  1. 1. System för CRM: Valet mellan integrerade och separata lösningar. En utforskande fallstudie av motivationer vid systembyte

    Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Aleksandar Milutinovic; Fabian Henriksson; Linus Berglind; [2021-11-23]
    Nyckelord :Customer relationship management; kundhantering; affärssystem; CRM-system; förändringsarbete; kundtjänst;

    Sammanfattning : Due to an increasingly expanding service sector, greater emphasis has been placed onmaintaining customer management and long-term customer relationships. For this purpose,many organizations use customer relationship management (CRM) strategies. LÄS MER

  2. 2. Digitaliseringens påverkan på revisionsprocessen och kompetensutveckling. En kvalitativ studie om hur digitalisering har påverkat revisionsprocessen och kompetensförändringar inom yrket.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jennifer Eriksson; [2021-09-22]
    Nyckelord :digitalization; audit; information systems; auditing process; big data; information technology in audit; future in audit;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Digitaliseringen har medfört ett nytt affärslandskap för revisorernaatt verka i som innebär automatiseringar och att arbeta med informationssystem. Forskningensäger att revisorer kommer ett elimineras om man inte inkluderar nya kompetenser och attrevisionsyrket kommer att förändras. LÄS MER

  3. 3. Kristider - Revisorns arbetsuppgifter : En studie om revisorernas arbetsuppgifter i krissituationer

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Marcus Vogel; Fredrik Johansson; [2021]
    Nyckelord :Covid-19; authorized auditor; audit; accounting-law; independent; customer relationships; customer advice; digitalization; Covid-19; auktoriserad revisor; revision; revisorslag; fortlevnadsprincipen; oberoende; kundrelationer; kundrådgivning; digitalisering.;

    Sammanfattning : En revisor ska utifrån ett opartiskt och självständigt förhållningssätt granska ett företags redovisning. Uppdraget som revisorn genomför ska enligt gällande lagar genomföras helt oberoende. Det innebär att revisionen inte ska påverkas av yttre omständigheter eller personliga agendor. LÄS MER

  4. 4. An Industrial Perspective on Ultrapure Water Production for Electrolysis : A techno-economic assessment of membrane distillation for electrolysis - synergies, performance, costs, and value propositions

    Kandidat-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Hampus Mässgård; Arvid Jonsson; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sustainable development is one of the most important issues in todays’ industrial sector, and several markets are now looking for alternatives to fossil fuels. One of these solutions is hydrogen; a clean, easily combustible gas which can be used as fuel in several industrial processes, such as steel production and power generation. LÄS MER

  5. 5. Developing Digital Value Offerings in the Car Retailing Industry : A Customer-Centric Approach to innovation

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :PHILIP BÖRJESSON; [2021]
    Nyckelord :Automotive Industry; Car Retailing; Customer-Centricity; Digital Transformation; Dynamic Capabilities; Value Offering; Innovation; Bilindustrin; bilhandel; digital transformation; dynamiska förmågor; innovation; kundfokusering; värdeerbjudanden;

    Sammanfattning : The car retailing industry is currently undergoing a significant transformation. This transformation is due to the automotive industry switching from producing internal combustion engines vehicles to battery electric vehicles. LÄS MER