Sökning: "varumärkeskapital emotionell marknadsföring"
Hittade 2 uppsatser innehållade orden varumärkeskapital emotionell marknadsföring.
1. Marknadsför dig mot kundens hjärta : - En kvalitativ studie om hur företag kan nyttja emotionell marknadsföring på sociala medier
Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : Företags nyttjande av emotionell marknadsföring har på senare år ökat drastiskt, än idag är det ett relativt outforskat område med stor potential för företag. Varumärken värderas ofta utifrån finansiella aspekter där det immateriella hamnar i skymundan, trots dess väsentliga betydelse. LÄS MER
2. Musiken är framtiden : En studie om hur musik kan bygga varumärkeskapital
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Studien visar att strategiskt arbete med musik för att bygga varumärkeskapital kan användas på många olika sätt för att stärka varumärket. Alla organisationer är olika och musik kan hjälpa varumärken att differentiera sig mot konkurrenterna. LÄS MER