Sökning: "varumärkeskapital emotionell marknadsföring"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden varumärkeskapital emotionell marknadsföring.

  1. 1. Marknadsför dig mot kundens hjärta : - En kvalitativ studie om hur företag kan nyttja emotionell marknadsföring på sociala medier

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Filip Karlsson; Forser Benjamin; [2020]
    Nyckelord :Emotionell marknadsföring; varumärkeskapital; varumärkesidentitet; sociala medier; marknadsföringskommunikation;

    Sammanfattning : Företags nyttjande av emotionell marknadsföring har på senare år ökat drastiskt, än idag är det ett relativt outforskat område med stor potential för företag. Varumärken värderas ofta utifrån finansiella aspekter där det immateriella hamnar i skymundan, trots dess väsentliga betydelse. LÄS MER

  2. 2. Musiken är framtiden : En studie om hur musik kan bygga varumärkeskapital

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Niklas Ahlberg; Olle Pettersson; [2011]
    Nyckelord :Varumärke; varumärkesstrategi; emotionell marknadsföring; musiks påverkan;

    Sammanfattning : Studien visar att strategiskt arbete med musik för att bygga varumärkeskapital kan användas på många olika sätt för att stärka varumärket. Alla organisationer är olika och musik kan hjälpa varumärken att differentiera sig mot konkurrenterna. LÄS MER