Avancerad sökning

Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. ONBOARDING XMOOC PROJECT TEAMS

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Kristin Erika Hull; [2020-11-17]
    Nyckelord :MOOC; instructor; onboard; ADDIE; 70-20-10; constructive alignment; TPACK;

    Sammanfattning : Purpose: The goal was to design and test a best-practice Onboarding approach, informed by literature and an instructor survey, to address challenges in executing MOOC projects, and to improve the Onboarding experience for MOOC instructors and project teams. Theory: The author compiled challenges and best practices into the ADDIE framework as inspiration for selecting critical learning objectives for an Onboarding curriculum, employing the 70-20-10 model (McCall, Lombardo, Lombardo, & Morrison, 1988). LÄS MER

  2. 2. Kommunikation i storskaliga internetbaserade kurser : En kvalitativ studie om karaktären av den sociala interaktionen i diskussionsforum i xMOOCar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Malin Engquist; [2018]
    Nyckelord :Massive Open Online Courses; MOOC; xMOOC; social interaction; Community of Inquiry; self-paced; instructor-paced; learning; asynchronous discussion forums; storskalig öppen internetbaserad kurs; MOOC; xMOOC; social interaktion; undersökande gemenskap; CoI; självstyrd studietakt; lärarledd; lärande; asynkrona diskussionsforum;

    Sammanfattning : Storskaliga, öppna, internetbaserade kurser (MOOCar) introducerades år 2008 av George Siemens och Stephen Downes och deras popularitet har ökat ända sedan dess. Förespråkare av MOOCar påstår att de har en potential att möjliggöra livslångt lärande för människor från hela världen. LÄS MER