An App for Measuring Guest Satisfaction During a Hotel Stay

Detta är en Master-uppsats från Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologi

Sammanfattning: Denna studie berör gästnöjdhet och återkoppling vilka är viktiga aspekter när man arbetar med kunder. Speciellt inom hotellindustrin är detta viktigt då bra service handlar om att känna sin gäst. Hotellen vill veta alla bekymmer eller funderingar som gästen har medan de är kvar på hotellet för att kunna kompensera innan de lämnar. För att möjliggöra detta behöver hotellen ha bättre kommunikation med hotellgästen under hotellvistelsen. I den här studien undersöks hur man på bästa sätt mäter gästnöjdhet i en app under en hotellvistelse. Baserat på intervjuer så har sju utvärderingsfrågor utformats som ett exempel för en sju dagars hotellvistelse, inklusive vilken tidpunkt de bör skickas till gästen. Därefter genomfördes fyra design iterationer för att ta fram hur notifikationer med utvärderingsfrågor bör vara utformade för att tilltala potentiella användare. Detta resulterade i fyra designförslag med olika sätt att ge ett betyg till en specifik utvärderingsfråga och tre av dessa var därefter implementerade. Det resulterade i en app med utvärderingar som var lätta att förstå, snabba att svara på och med en tilltalande design.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)