Mellanstadielärares föreställningar och acceptans av molntjänster i undervisningen

Detta är en Kandidat-uppsats från Lunds universitet/Institutionen för informatik

Sammanfattning: I takt med att tekniken går framåt blir den även vanligare i undervisningen. I dagsläget används IT som hjälpmedel på de flesta skolor och att elever ska lära sig att använda teknik är nu även en del av läroplanen. Då molntjänster har utvecklats och blivit en större del av våra privatliv så har de även senaste åren tagit sig in i skolan, även om det inte alla gånger varit lagligt. Tidigare forskning fokuserar på rektorers åsikter och synpunkter om molntjänster och vi har därav valt att bredda kunskapsområdet och undersöka hur slutanvändarna, mer specifikt lärarna ser på molntjänster. Med hjälp av modellen the Unified Theory of Acceptance and Use of Technology undersöker vi mellanstadielärarnas acceptans av molntjänster och deras föreställningar kring dessa tjänster redovisas.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)