Avancerad sökning

Hittade 4 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. When a Strong Brand Identity Isn’t Enough - A comparative study of Abercrombie & Fitch’s and Victoria Secret’s rebranding strategies

    L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ellen Persson; Emma Stenkil; Petra Ohlson; [2023]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. The Future of Scent as Trademarks in the European Union - A comparative study of the challenges and possibilities for protection of olfactory signs in the European Union and the United States

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Robin Klingberg; [2019-06-11]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : As the uses and functions of trademarks changes, the type of sign considered trademarks changes as well. Today, many would consider sound jingles or even colors as obvious choices in a successful marketing strategy. Though somewhat lurking in the shadows for at least three decades, olfactory signs have yet to reach their breakthrough. LÄS MER

  3. 3. Sinnesmarknadsföring- Kan man se, lukta, känna eller lyssna sig till en bra affär?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ksenia Mariboe; Sam Mirson; [2012]
    Nyckelord :sinnesmarknadsföring; konsumtion; varumärke; konsumentbeteende; klädbranschen.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Vi har gjort en kvalitativ studie i ämnet sinnesmarknadsföring genom en jämförelse mellan två varumärken i klädbranschen, Abercrombie & Fitch och COS. Vi har jämfört företagen baserat på den teori som finns i ämnet sinnesmarknadsföring och använt företagen som exempel för olika marknadsföringsstrategier och val av segmentering... LÄS MER

  4. 4. Ambience : Is Ambience in Swedish Clothing Retail Stores a Missed Opportunity?

    Magister-uppsats, IHH, EMM (Entreprenörskap, Marknadsföring, Management)

    Författare :Eric Bergqvist; Elina Sargezi; [2011]
    Nyckelord :Ambience; consumer behaviour; perception; attitude; experiential marketing; sensory marketing; emotional branding; sensory branding; retail atmospherics; ambient factors; Atmosfär; konsumentbeteende; uppfattning; attityd; upplevelsemarknadsföring; sinnesmarknadsföring; emotionell varumärkesbyggande; sensorisk sinnes varumärkesbyggande; detaljhandel atmosfär; omgivande faktorer;

    Sammanfattning : Background: Nowadays, customers tend to take product quality and positive brand image for granted, which makes the formation of a new marketing strategy even more vital. In an age characterized by information overload and lack of time, factors such as emotional, cognitive or symbolic values become increasingly valuable in marketing. LÄS MER