Sökning: "Annonsering via Facebook"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Annonsering via Facebook.

  1. 1. Användandet av artificiell intelligens för effektiv försäljning inom e-handel

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Emmy Bergman; Erica Drwiega; [2023]
    Nyckelord :Artificial intelligence; E-commerce; Machine learning; Deep learning; Natural language processing; Recommendation system; Chatbot; Artificiell intelligens; E-handel; Maskininlärning; Djupinlärning; Rekommendationssystem; Språkteknologi; Chatbot;

    Sammanfattning : I takt med den växande tekniska utvecklingen har e-handeln börjat ta en allt större plats bland konsumenter och företag. Möjligheten att göra inköp på nätet prioriteras högt, särskilt i samband med Covid-19 pandemin då e-handeln i många fall tog över helt från fysiska butiker. LÄS MER

  2. 2. Designparametrars påverkan : En jämförande analys mellan olika marknadsföringskampanjer för en ny produkt

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknik

    Författare :Christoffer Eriksson; Edvin Qvist; [2021]
    Nyckelord :Design parameters; marketing; new product; Designparametrar; marknadsföring; ny produkt;

    Sammanfattning : Bakgrund En framgångsrik lansering av nya produkter är en viktig faktor för ett företags långsiktiga framgång och inom den marknadsföring som används idag så har grafisk design blivit alltmer obligatorisk som kommunikationsform. Företag försöker optimera sin marknadsföring på sociala medier då de blivit en brännpunkt för att informera och forma konsumenters beteende. LÄS MER

  3. 3. "Gilla, dela och kommentera" - En studie om hur kommunikationskanaler kan användas i marknadsföringssyfte inom kultursektorn

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Frida Bergentoft; [2017]
    Nyckelord :Marknadsföring; Annonsering via Facebook; Mun-mot-mun metoden; Marknadsföringsstrategi; Direktmarknadsföring;

    Sammanfattning : Det är i dagsläget svårt att marknadsföra kultur på ett optimalt vis med erbjudande så intressanta att de lockar människor från underhållningsutbudet som erbjuds i hemmen. Det är därmed betydelsefullt att skapa marknadsföring som är till för den primära målgruppen. LÄS MER

  4. 4. Förstagångsmammors upplevelse av amning : En kvalitativ intervjustudie

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kostvetenskap

    Författare :Lina Skoog; Linnéa Westling; [2016]
    Nyckelord :Amning; förstagånsmammor; upplevelse av vården;

    Sammanfattning : Bakgrund Amningsdurationen har minskat i Sverige sedan mitten på 1990-talet och 2014 var det bara 15,4% av alla mammor som helammade upp till sex månader. World Health Organization (WHO) globala rekommendation är helamning i sex månader, något som också används i Sverige. LÄS MER

  5. 5. Sociala medier som kommunikationskanal : En kvalitativ studie om tjänsteföretags kommunikation via sociala medier

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Elias Carlsson; Vernersson Martin; [2015]
    Nyckelord :Social media; service companies; communication; channels; marketing; problem; control; Sociala medier; tjänsteföretag; kommunikation; kanaler; marknadsföring; problem; kontroll;

    Sammanfattning : Vårt syfte är att beskriva och analysera hur tjänsteföretag kommunicerar via sociala medier gentemot kunder samt vilka problem de kan uppleva med att kommunicera via sociala medier. För att kunna besvara vårt syfte har vi utformat två forskningsfrågor: Hur kan ett tjänsteföretag kommunicera via sociala medier? Vilka problem skulle ett tjänsteföretag kunna uppleva med att kommunicera via sociala medier? Vårt arbete följer en kvalitativ forskningsmetod med syfte att ge en djupare förståelse inom det valda forskningsområdet. LÄS MER