Sökning: "Bedömningspraktiker"
Visar resultat 21 - 25 av 25 uppsatser innehållade ordet Bedömningspraktiker.
21. ”Ja, vad är det jag ska kolla på egentligen då?” : En kvalitativ studie kring föreställningar om bedömning i samband med utvecklingssamtal i utvalda förskolor.
M1-uppsats, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Studiens syfte är att fördjupa förståelsen kring bedömningspraktiker i förskolan. Detta görs genom att synliggöra föreställningar om bedömning i sammanhanget utvecklingssamtal. Studien har utgångspunkt i de dokumentationsunderlag som används för utvecklingssamtal i förskolan. LÄS MER
22. Att vara föremål för andras bedömningar : En studie om meningsfulla och tillförlitliga bedömningspraktiker i gymnasiesärskolan.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
23. ”Du ska kunna jonglera många bollar, ha ögon i nacken och elefantminne…” : En undersökning om idrottslärares upplevelse av bedömningsarbetet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för idrotts- och hälsovetenskapSammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med denna studie är att undersöka hur lärare i idrott och hälsa inom grundskolans senare del beskriver och upplever arbetet med bedömning och betygssättning, samt hur de ser på formativ bedömning inom ämnet. Fokus ligger på att ta reda på vilka faktorer lärarna upplever påverka dem i deras bedömningsarbete. LÄS MER
24. Elevers uppfattningar om bedömning : satt i relation till lärares bedömningspraktiker
Magister-uppsats, Avdelningen för PedagogikSammanfattning : Bedömning kan stödja och utveckla elevers lärande om informationen från bedömningen används för att förändra och anpassa undervisningen. Bedömningen används då framåtsyftande, formativt. LÄS MER
25. Hur beskriver studenter lärares bedömning? : Vad kan lärarstudenten som VFU-handledaren inte kan?
M1-uppsats, Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : Lärare använder sig av allt från summativ bedömning och fingertoppskänsla till beprövad didaktisk erfarenhet och formativ bedömning, när elevers kunskaper ska bedömas. Forskning visar att den största framgången för elevers lärande och kunskapsutveckling sker då formativ bedömning används. LÄS MER