Sökning: "Coombs"

Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade ordet Coombs.

  1. 1. I förtroendekrisens skottlinje : En experimentell studie om krismeddelanden från influencers och organisationer och deras effekt på mottagarnas upplevda förtroende

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Emma Fransson; Ebba Sandberg; [2024]
    Nyckelord :crisis communication; trust; influencers; organizations; crisis of trust; experiment; kriskommunikation; förtroende; influencers; organisationer; förtroendekris; experiment;

    Sammanfattning : "The best way to manage a crisis is to prevent one" (Coombs, 2019, p.19). A statement that in its simplicity is extremely powerful. However, today's digitalized society has contributed to the rapid dissemination of information and scrutiny of content that has complicated the management of crises. LÄS MER

  2. 2. Kris och Narrativ: En kvalitativ studie av buffers användning i Manchester Uniteds kriskommunikation

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Filip Sturesson; Robert Magnason; [2024]
    Nyckelord :crisis communication; narrative analysis; buffer; organized sport;

    Sammanfattning : In organized sports, Buffers play a bigger role within crisis communications than other industries. These buffers can relieve or intensify a crisis depending on the welfare of the organization's reputation. LÄS MER

  3. 3. Hur skyddade Findus sitt varumärke under Hästköttskandalen? - En kvalitativ fallstudie om Findus krishantering

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Hannes Lindvert Elmefur; Philip Stoldt; Hugo Johannesson; [2023]
    Nyckelord :Varumärkeskriser; Krishantering; Krishanteringsstrategier; Varumärkeskapital; Förberedelser; Ansvar; Transparens; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Hur skyddade Findus sitt varumärke under Hästköttskandalen? - En kvalitativ fallstudie om Findus krishantering Nyckelord: Varumärkeskriser, Krishantering, Krishanteringsstrategier, Varumärkeskapital, Förberedelser, Ansvar, Transparens Problem: Varumärkeskriser uppstår idag oftare än någonsin tidigare. Risken för allvarliga konsekvenser ökar ifall den krisande organisationen är dåligt förberedd och krishanteringen är undermålig. LÄS MER

  4. 4. Krishantering för Sverige - i tiden

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Sofia Bergstrand; Emma Boberg; [2023]
    Nyckelord :Crisis communication; Situational Crisis Communication Theory; social media; monarchy; Carl XVI Gustaf; Social Sciences;

    Sammanfattning : This study aims to analyze which strategies the Swedish Royal House uses to manage crises. The study thus intends to contribute to the field of ​​strategic communication, regarding how social institutions can communicate strategically during crises, depending on the level of responsibility, reputation capital and previous crisis history. LÄS MER

  5. 5. "Gått över gränsen" : En tematisk textanalys av Nent Groups kriskommunikation gällande den inställda Paradise Hotel säsongen 2021.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Evelyne Uittomäki Järnefelt; Erica Carlsson; [2022]
    Nyckelord :Crisis; crisis communication; crisis responsibility; strategies; crisis management;

    Sammanfattning : This thesis aims to examine the media company Nent Group's crisis commication and identify which crisis communication strategies have been used in order to repair the organization's damaged image, and to analyze whether the strategies have changed over time. The thesis's purpose will be achieved by answering the three following research questions: What crisis communication strategies can be distinguished in Nent Group's crisis communication? How has Nent Group's crisis communication changed since the start of the crisis in the spring of 2021? What reponsibility does Nent Group have for the crisis that has occurred? The theoretical framework of the dissertation consists of two theories of crisis communication, Situational Crisis Communication Theory by Timothy L. LÄS MER