Sökning: "Culture promotion"

Visar resultat 1 - 5 av 182 uppsatser innehållade orden Culture promotion.

  1. 1. A comparative study: How are European fast-fashion and high-end fashion brands adapting their marketing strategy for the Japanese market?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Amanda Hansson; Tobias Stenström; [2023-06-28]
    Nyckelord :: luxury fashion; budget fashion; Japanese fashion; marketing mix; Japanese culture; consumer behavior;

    Sammanfattning : The study investigated how European fashion brands adapt their marketing strategies to the Japanese market. The culture in Japan differs from Europe, in which advertisements, commercials and other promotional tools risk getting misinterpreted or perceived as offensive. LÄS MER

  2. 2. En musikalisk översvämning : Hur TikTok musikaliserar vår tillvaro

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för musikvetenskap

    Författare :Vincent Johanna Hansson; [2023]
    Nyckelord :memes; meme; meme culture; tiktok; mediatization; musicalization; musicalize; musik; media; social media; aural turn; music challenges; tiktok dances; memes; meme; memer; memekultur; tiktok; musikalisering; musikalisera; musik; media; medialisering; internetkultur; musikaliska memes; audiell vändning; musikindustri; musikutmaningar;

    Sammanfattning : The mediatization of society has gradually led to an increasingly prominent presence of music in our daily lives, a process which Tobias Pontara and Ulrik Volgsten refer to as musicalization. One media platform that has experienced rapid growth in recent years is TikTok, which, with its one billion users, has become a hub for music discovery and distribution. LÄS MER

  3. 3. Hybridarbete och arbetshälsa : En grundad teori om hur organisationer kan skapa förutsättningar för hållbart och hälsofrämjande hybridarbete

    Master-uppsats, Högskolan i Gävle/Arbetshälsovetenskap

    Författare :Ellinor Demalva Madsen; [2023]
    Nyckelord :hybrid work; remote work; occupational health; health promotion; constructivist grounded theory; hybridarbete; distansarbete; arbetshälsa; hälsofrämjande; konstruktivistisk grundad teori;

    Sammanfattning : Problemformulering: Hybridarbete, att kombinera arbete på arbetsplatsen med distansarbete, har blivit det vanligaste arbetssättet bland kontorsanställda efter pandemin, men som omfattande fenomen är det outforskat hur hybridarbete kan utformas för att främja medarbetarnas hälsa. Syfte: Att utforska, förstå och förklara hur en organisation med hybrida arbetssätt kan skapa förutsättningar för ett hållbart och hälsofrämjande kontorsarbete. LÄS MER

  4. 4. Unveiling the Influence of Organizational Culture on Innovation in Family Businesses : Lessons from Sweden and Italy

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Emma Liedholm; Alice Röström; [2023]
    Nyckelord :Family Business; Organizational Culture; Innovation;

    Sammanfattning : Family businesses are a significant part of the global economy, contributing to employment and GDP growth. However, they face challenges in a dynamic and competitive landscape, requiring a shift in traditional approaches and a focus on innovation. LÄS MER

  5. 5. PHYSICAL ACTIVITY AT WORK AND JOB PERFORMANCE : A qualitative study of physical activity at work from the perspective of office workers in Tanzania.

    Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Getrude Munuo; [2023]
    Nyckelord :employees; job performance; lifestyle habit; physical activity; qualitative method;

    Sammanfattning : Sedentary behavior has been among the major challenges facing employees working in offices subsequently failing to attain WHO recommendations on physical activity. Office employees are mostly at high risk of developing non-communicable diseases because most of their work is executed while sitting. LÄS MER