Sökning: "Konsumentbeteende bank"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Konsumentbeteende bank.

  1. 1. What are the Justifications Provided by the Consumers who Don’t Look Back in Anger? : Insights from the Swedish money laundering scandal.

    Magister-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Jakob Ekstener; Eric Sveningsson; [2020]
    Nyckelord :Brand Transgressions; Swedbank; Money Laundering; Consumer Behavior; Consumer Justifications; Varumärkesöverträdelse; Swedbank; Penningtvätt; Konsumentbeteende; Konsumenträttfärdigande;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to use a real-world brand transgression example to extend the research and increase the knowledge around why people continue to consume brands they know have been involved in unethical organizational behavior. The research was of qualitative nature, and made use of semi-structured, in-depth interviews. LÄS MER

  2. 2. Faktorer som påverkar olika betalsätt online : En jämförelsestudie mellan faktura, kort och flera alternativ vid handel online.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Adam Antila; Christian Ek; [2020]
    Nyckelord :Technology Acceptance Model; TAM; E-commerce; Payment methods online; Trust; Risk and Consumer behaviour.; Teknologiska acceptansmodellen; TAM; E-handel; Betalsätt online; Tillit; Risk och Konsumentbeteende.;

    Sammanfattning : E-handels snabba utveckling det senaste årtiondet har öppnat upp nya möjligheter för både företag och konsumenter och det har gjort att betalsätten förändrats. I takt med den tekniska utveckling som skett har även konsumenters intentioner och uppfattningar förändrats och faktorer som användbarhet, användarvänlighet, tillit och risk är starkt kopplat till köpbeteende online. LÄS MER

  3. 3. Greening the Banks - Are the Customers Onboard : A study into the effects of green banking products on Swedish retail banking customers

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Thomas Nilsson; Rasmus Schwerin; [2019]
    Nyckelord :Green Banking; Retail Banking; Green Banking Products; Customer Loyalty; Customer Satisfaction; New Service Development; Customer Knowledge; Customer Preferences; Consumer Behavior; Gröna Bankprodukter; Kundlojalitet; Kundnöjdhet; Grön Bank; Banktjänster för Privatpersoner; Ny Serviceutveckling; Kundkunskaper; Kundpreferenser; Konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Increasing climate awareness, the Paris Agreement urging institutions to enable the economic transition toward sustainability and the looming possibility of environmental regulations are challenges facing the banking sector today. This study however chooses to see opportunities in a changing retail banking environment, investigating what green banking products customers want their bank to provide and how the introduction of green banking product might impact customer loyalty. LÄS MER

  4. 4. Kredit-kort och gott : En studie om hur svenska konsumenter värderar kreditkortsattribut.

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Emil Herder; Filip Nilsson; Mats Seglarvik; [2016]
    Nyckelord :Credit card attributes; credit card; bonus system; charity; consumer behaviour; consumer value.; Kreditkortsattribut; kreditkort; bonussystem; välgörenhet; konsumentbeteende; konsumentvärde;

    Sammanfattning : Författare: Emil Herder, Filip Nilsson och Mats Seglarvik Handledare: Anders Hytter Examinator: Bertil Hultén Kurs: Examensarbete 30hp, Civilekonomprogrammet inriktning marknadsföring, Linnéuniversitetet Kalmar, VT 2016, 4FE63E. Rapportens namn: Kredit-kort och gott Frågeställning: Hur värderar svenska konsumenter olika kreditkortsattribut? Syfte: Det primära syftet med vår studie är att undersöka hur svenska konsumenter värderar kreditkortsattribut på den svenska marknaden och att undersöka eventuella samband som existerar mellan deras värderingar och olika valda variabler. LÄS MER

  5. 5. Otrohet bara ett klick bort : en studie om unga bankkunders bytesbeteende

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälle

    Författare :Sanna Johnsson; Malin Ring; [2016]
    Nyckelord :willingness; young customers; bank; switching behavior; bytesbenägenhet; unga kunder; bank; bytesbeteende;

    Sammanfattning : Eftersom finansiella tjänster är ett kontinuerligt behov under kunders livstid karaktäriseras banker av långsiktiga relationer. Vid ett bankbyte upplever många kunder bytesbarriärer, men forskning visar att unga kunder inte upplever lika stora hinder. LÄS MER