Sökning: "Kontroll av sociala medier"

Visar resultat 1 - 5 av 99 uppsatser innehållade orden Kontroll av sociala medier.

  1. 1. Sociala medier och självförtroende : Hur användandet av sociala medier samverkar med upplevt självförtroende

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för individ och samhälle

    Författare :Louise Forsberg; Matilda Ohlsson; [2024]
    Nyckelord :Social media; self-confidence; well-being; SOM-2015; nationwide; Sociala medier; självförtroende; välbefinnande; SOM-2015; rikstäckande;

    Sammanfattning : Bakgrund. Närvaron på sociala medier är hög bland Sveriges befolkning och tidigare forskning tyder på att intensiv användning kan ha en negativ effekt på välbefinnandet, samtidigt har självförtroende visat sig vara en viktig faktor för individens välbefinnande. LÄS MER

  2. 2. Att tro på sig själv som förälder : En studie om föräldraförmågans dimensioner i förhållande till den självupplevda föräldrabarnrelationen.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Psykologi

    Författare :Monika Gavene; Marina Turial; [2024]
    Nyckelord :Parental self-efficacy; Parent-child relationship; TOPSE; Parental self-efficacy; föräldraförmåga; föräldrabarnrelation; TOPSE;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka föräldraförmågans (parental self-efficacy) dimensioner i förhållande till den självupplevda föräldrabarnrelationen. Undersökningen genomfördes som en tvärsnittsstudie av kvantitativ design med 151 deltagare. Deltagarna rekryterades på sociala medier och besvarade en digital enkät. LÄS MER

  3. 3. Robotens tidevarv : En kritisk diskursanalys om debatten kring automatisering i försörjningsstöd

    Kandidat-uppsats, Marie Cederschiöld högskola/Institutionen för socialvetenskap

    Författare :Martin Hoffman; [2024]
    Nyckelord :RPA; Robot process automation; Automation; Critical discourse analysis; Social constructivism; Quantitative content analysis; Media; Newspaper articles; Subsistence allowance; RPA; Robot process automation; Automatisering; Kritisk diskursanalys; Socialkonstruktionism; Kvantitativ innehållsanalys; Media; Tidningsartiklar; Försörjningsstöd;

    Sammanfattning : Syftet med denna kandidatuppsats är att analysera hur svenska medier skildrar automatisering och robotisering inom biståndshandläggning. I denna studie analyseras 60 olika artiklar från olika svenska dagstidningar. LÄS MER

  4. 4. Varumärkesbyggande inom professionell fotboll: Sociala mediers påverkan : En kvalitativ studie på fyra allsvenska fotbollsklubbar

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Jonathan Gillberg; Jacob Noor Eliasson; [2023]
    Nyckelord :Varumärkesbyggande; Sociala medier; Tik Tok; Snapchat; SMMS; Varumärkesidentitet; Varumärkeslojalitet; Relationsskapande;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att bidra till forskningen kring hur SMMS kan gynna professionella fotbollsklubbar i deras varumärkesarbete. Studien ämnar specifikt att fylla luckan i forskningen kring de senaste trenderna på sociala medier. LÄS MER

  5. 5. Hur musikutövare anpassar sina mentala behov efterkarriär och framgång : Synen på 'att lyckas' i relation tillvälmående

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Philip Hjelmstedt; [2023]
    Nyckelord :Karriär; framgång; musik; välmående; hälsa; förväntningar; tillhörighet; kompetens; psykologi; mental hälsa;

    Sammanfattning : Musikindustrin förändras ständigt och ställer nya krav på dem som arbetar inom den. Med denna undersökning vill jag ta reda på hur musikarbetare från tre olika generationer känner kring sitt arbete med musik. Vad är enligt dem en framgångsrik karriär, vad innebär ”att lyckas” och vad är viktigt för att hålla i längden. LÄS MER