Sökning: "Social mediemarknadsföring"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Social mediemarknadsföring.

  1. 1. TikTok, en förutsättning för dagens marknadskommunikation. : En studie om hur företag använder nya sociala medieplattformar

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ange-Auxley Butoyi; Ebba Wiking; [2023]
    Nyckelord :Sociala medier; digital marknadsföring; visuell kommunikation; electronic word-of-mouth eWOM ; social customer relationship management SCRM ;

    Sammanfattning : Sociala mediemiljön är ständigt i förändring och det lanseras kontinuerligt nya plattformar som användare etablerar sig på. Syftet med studien var att undersöka hur företag använder nya sociala medieplattformar som marknadskommunikationskanaler, samt om företagens tidigare erfarenheter inom sociala mediemarknadsföring underlättar utformningen av marknadsföringsstrategier på nya plattformar. LÄS MER

  2. 2. Social mediemarknadsföring i hotellbranschen : En kvalitativ studie om hur den svenska hotellbranschen använder sig av sociala medier i marknadsföringen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Rebecca Höglind; Marko Petkovic; [2020]
    Nyckelord :Hotellbranschen; Marknadsföring; Sociala medier;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att ge ökad förståelse föranvändningen av sociala medier inom hotellbranschen. Studien syftar vidare till att identifiera förändringsmönster inom hotellbranschens övriga marknadsföring orsakade av marknadsföring på sociala medier. LÄS MER

  3. 3. Social mediemarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för management

    Författare :Malin Quinteros; Oscar Antbring; [2012]
    Nyckelord :Sociala medier; web 2.0; marknadsföring; 4p-modellen; kommunikationskanaler; kundvärde; viral marknadsföring; word-of-mouth; buzz-marketing; varumärke.; Fristående kurs;

    Sammanfattning : Resultatet från vår undersökning visar att ett visst engagemang i sociala medier – trots att det inte utgör en nödvändighet för ett företags överlevnad – kan erbjuda stora fördelar och bör närmast ses som en möjlighet. Det kan vara av intresse att finnas där folk finns och det kan tyckas fördelaktigt att, även om man kanske inte väljer att aktivt delta, åtminstone finnas med och om-världsbevaka. LÄS MER

  4. 4. Säg något intressant! : En kvalitativ studie av marknadskommunikation på Facebook

    Kandidat-uppsats, HLK, Medie- och kommunikationsforskning

    Författare :Elin Johansson; Hanna Johansson; Camilla Nilsson; [2011]
    Nyckelord :Marknadskommunikation; Sociala medier; Social mediemarknadsföring; Facebook; Mottagare; Sändare;

    Sammanfattning : ABSTRACT Elin Johansson, Hanna Johansson, Camilla Nilsson Say something interesting! A qualitative study of marketing communication on Facebook                               Pages: 36 With the emergence of social media, new ways has been created for companies to reach out to its audience. From being dependent on journalists to provide information, companies today have the ability to self-publish information in the open media channels. LÄS MER