Sökning: "Vi söker dig"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden Vi söker dig.

  1. 1. ”Vi söker dig som…”

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Bernhard Bulai; Elin Lundquist; [2023-10-24]
    Nyckelord :Fritidshem; Lärare i fritidshem; Profession; Kompetens; Kunskapsbas; Platsannonser; Omsorgsuppdrag;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka hur lärare i fritidshem konstrueras i platsannonser med utgångspunkt i de kompetenser som där skrivs fram för professionen. I studien används en kvalitativ innehållsanalys i bearbetningen av det empiriska materialet vilket består av 50 platsannonser. LÄS MER

  2. 2. Skönt när lärare har koll liksom, ja jag förstår dig : Röster från fyra flickor med autism – upplevelser från svensk grundskola

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Maria Härdelin; Elena Henriksson; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Henriksson, Elena och Härdelin, Maria (2022). “Skönt när lärare har koll liksom, ja jag förstår dig. Röster från fyra flickor med autism – upplevelser från svensk grundskola. Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö Universitet, 90 hp. LÄS MER

  3. 3. Ta hand om dig. /red, Krisinfo

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Maja Persson; Nanna Svensson; [2022]
    Nyckelord :Krisinformation.se; trust; engagement; content moderation; moderation strategies; crisis communication; social media; SCCT; rhetorical strategies; stylistic device; symbols; signal theory; Covid-19; tillit; engagemang; innehållsmoderering; modereringsstrategier; kriskommunikation; sociala medier; retoriska strategier; stilfigurer; symboler; signalteori; Social Sciences;

    Sammanfattning : We live in a crisis society where crises are a constant in our lives, furthermore people in a crisis are searching for information and understanding through social media, where misinformation and disinformation is spread. The aim of this study was to reach an increased understanding of what purpose Krisinformation. LÄS MER

  4. 4. Jag följer dig för att jag litar på dig : en studie om relationen mellan följare och influencer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jennife Johansson Hallberg; Lina Karlsson; Maja Toft; [2019]
    Nyckelord :Influencer marketing; trust; honesty; influencers; parasocial relationships; brand fit; personal branding; Influencermarknadsföring; konsument; tillit; ärlighet; köpintention; påverkan; personal branding; parasocial relationships;

    Sammanfattning : Influencermarknadsföring ses idag som det mest effektiva sättet att nå kunder i deras vardag. Idag består företagets marknadsföringsbudgetar främst av influencer marknadsföringsaktiviteter. LÄS MER

  5. 5. Lär dig krypa, lär dig gå, lär dig strukturerna samhället bygger på! : om tonåringens rumsanvändande ur ett könsrollsperspektiv

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Sara Radinger; [2018]
    Nyckelord :genus; tonåringar; kön; normer; rumsanvändning; gestaltning; stadsplanering;

    Sammanfattning : Arbetet söker svar på hur 12-16 åringars rumsanvändning i offentliga rum påverkas av könsroller utifrån konstruktivismens perspektiv på könet som en konstruktion av miljön vi lever i. Syftet med arbetet är att skapa underlag för fortsatt forskning kring genusmedveten planering och gestaltning av landskapsrummet. LÄS MER