Sökning: "bankernas relation till kunderna"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden bankernas relation till kunderna.

  1. 1. Bankernas digitala utveckling av kreditgivningsprocessen : En kvalitativ studie om svenska bankers likheter och skillnader vid kreditgivningsprocessen till företagskunder samt privatkunder i förhållande till digitaliseringen

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Samer Salman; Ali Mourad; [2023]
    Nyckelord :Lending process; digitization; private sector; corporate sector; risks; customer satisfaction; credit assessment; relationship-based and transaction-based lending.; Kreditgivningsprocess; digitalisering; privatsidan; företagssidan; risker; kundnöjdhet; kreditbedömning; relations- och transaktionsbaserad kreditgivning.;

    Sammanfattning : Huvudtitel: Bankernas digitala utveckling av kreditgivningsprocessen Undertitel: En kvalitativ studie om svenska bankers likheter och skillnader vid kreditgivningsprocessen till företagskunder samt privatkunder i förhållande till digitaliseringen Ämne: Självständigt uppsatsarbete inom företagsekonomi – FÖ8015, 15 hp. Författare: Ali Mourad och Samer Salman Nyckelord: Kreditgivningsprocess, digitalisering, privatsidan, företagssidan, risker, kundnöjdhet, kreditbedömning, relations- och transaktionsbaserad kreditgivning. LÄS MER

  2. 2. Bankernas kundrelationer i ett digitaliserat samhälle

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alexandra Jdeidani; Sinthujan Sellan; [2019]
    Nyckelord :kundrelation; digitalisering; förtroende; bank;

    Sammanfattning : Den digitala utvecklingen har möjliggjort för bankers kunder att uträtta bankärenden på egen hand. Övergången har lett till att fler banker antingen halverat eller stängt ner kontor. I sin tur har detta lett till att banker idag står inför utmaningen att ständigt vara på framkant och utveckla tjänster som tillgodoser kundens behov. LÄS MER

  3. 3. Bankers proaktiva agerande : en kvalitativ studie av proaktivitet i bank, vad som initierar ett proaktivt agerande samt vad ett proaktivt agerande leder till

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälle

    Författare :Aria Farahi; Emelie Persson; [2017]
    Nyckelord :Proaktivitet; bank; företagskund; kundnytta; kundnöjdhet; hård information; mjuk information;

    Sammanfattning : Bankbranschen förändras i takt med digitaliseringen vilket leder till förändringar i både kundernas beteende, bankernas produkter och tjänster samt rådgivarnas arbetssätt. Kunderna besöker inte banken lika ofta och den personliga kontakten med banken minskar. LÄS MER

  4. 4. Kundnöjdhet : Bankkunders uppfattning om lokala banker

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Bobby Morgan Green; Ivar Brandin; [2014]
    Nyckelord :customer; loyalty; satisfaction; banking; reputation; kund; lojalitet; nöjdhet; bank; rykte;

    Sammanfattning : Nya banker etablerar sig kontinuerligt i Sverige. Det är därför av stort intresse för etablerade banker att ha nöjda och lojala kunder för att klara av marknadens hårda konkurrens. LÄS MER

  5. 5. Hur påverkar kontantlösa banker relationen till kunderna?

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Sofia Ågren; Nanette Brorén; [2013]
    Nyckelord :Cashless society; confidence in the banking; banking relationship with customers; cash management; cashless bank in Sweden; customer confidence; expectation; relationship marketing and customer relationship.; Kontantlöst samhälle; förtroende hos bank; bankernas relation till kunderna; kontanthantering; kontantlösa banker i Sverige; kundernas förtroende; förväntan; relationsmarknadsföring och kundrelationer.;

    Sammanfattning : Titel: Hur påverkar kontantlösa banker relationen till kunderna? Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Sofia Ågren och Nanette Brorén Handledare: Per-Arne Wikström Datum: Juni 2013   Syfte: Syftet är att belysa hur förändringen med bankernas kontanthantering i Sverige påverkar relationen med deras kunder med anseende på kundernas syn till de nya bankkanalerna.   Metod: Denna uppsats har genomförts med en kvalitativ metodansats, detta på grund av att vi ville få en djupare förklaring och förståelse till det fenomen som vi studerade. LÄS MER