Sökning: "c- ekonomi modell"
Visar resultat 6 - 10 av 38 uppsatser innehållade orden c- ekonomi modell.
6. Återbruk av kontorsmöbler
Master-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildningSammanfattning : This thesis was conducted to quantitatively describe environmental and economic benefits from reuse of office furniture together with a status analysis of methods used to calculate that kind of data. Information was gathered from literature and interviews with industry players. LÄS MER
7. Generation Zs syn på och attityd till hållbarhetsredovisningen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Hållbarhetsredovisningen kan ses som ett kommunikationsverktyg för företag gentemot sinaintressenter. Då konsumenter generellt sett är företagens primära inkomstkälla blir det därmed en viktig intressent för företaget. LÄS MER
8. En implementation av GraphQL i .NET Framework med inslag av en jämförelse mot REST API
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : Inom denna rapport så kommer det gås igenom vilka tekniker och metoder som har används för att skapa en implementation en ny sorts webbaserat API. Det nya API't heter GraphQL och upfyller samma syfte som det mer traditionella REST API som används mycket utav företag och organisationer i dagsläget. LÄS MER
9. Kundvärde i konsumentreturer : En jämförande studie om hur svenska e-handelsföretag inom modebranschen skapar kundvärde genom returns management-processen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Digitalisering är idag en av de mest inflytelserika trenderna inom modebranschen, vilket bland annat är starkt kopplat till att e-handel blivit ett allt mer självklart val för konsumenter. I samband med detta har konsumenter i allt större utsträckning börjat betrakta sitt eget hem som provrummet i den digitala butiken, vilket har lett till att returer är ett växande problem för e-handelsföretag. LÄS MER
10. Efficient social media marketing for sustainable fashion companies : Increasing interest and engagement on Instagram among millennial males by appealing to their values.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Purpose: The purpose of this paper is to identify how social media, specifically Instagram can be used to encourage interest among the millennial male for sustainable fashion products. The study contributes to give marketing insights and a broader understanding of the millennial male’s online behaviour, so that fashion companies within the sustainable sector of the industry can benefit from these when broadening their target market. LÄS MER