Sökning: "h m etik"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden h m etik.
1. En brännhet nyhet : En kvalitativ studie om uppkomsten av krisen i och med H&M:s textilbränning 2017
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMKSammanfattning : Denna uppsats syftar till att undersöka den kris som uppstod kring H&M:s textilförbränning 2017 genom att analysera medierapporteringen samt en intervju ur Uppdrag granskning. Uppsatsens problemställningar har undersökt hur denna kris uppkom samt vilka faktorer som låg till grund för denna. LÄS MER
2. Inte så cool längre coolaste apan i djungeln : Varumärkesbild och attityder
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : I början av året 2018 lanserade modeföretaget H&M en kampanjbild där en mörkhyad pojke bar en tröja med texttrycket ”Coolest monkey in the jungle”. Bilden fick global spridning, H&M kritiserades av media och på företagets egna sociala kanaler ramlade kommentarer in av både positiva och negativa ordalag. LÄS MER
3. Du ska inte bita den hand som föder dig : En studie på effekterna av religion och etiska värderingars inverkan på internationell marknadsföring i Saudiarabien
Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Nyckelord: Kulturell påverkan, etik och religion, konsumentbeteende, internationell marknadsföring och svenskhet. Syfte Syftet med detta examensarbete är att skapa fördjupad förståelse för hur kulturella faktorer, såsom religion och etiska värderingar, påverkar svenska företags utformning av deras internationella marknadsföring med fokus på den saudiarabiska marknaden. LÄS MER
4. Ansvar på papper : En studie av hållbarhetsredovisningens utveckling under 2000-talets första decennium
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Begreppet Corporate Social Responsibility (CSR), har vuxit fram som ett etablerat uttryck förföretags ansvarstagande i frågor rörande etik, moral och miljö. Ett ansvar som efterfrågas i allthögre grad och därmed kräver en transparent och jämförbar presentation. LÄS MER
5. Corporate Social Responsibility : En studie om svenska konsumenters attityder och köpbeteende
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : I dagens samhälle kan en tendens urskiljas att ökade krav ställs på företag gällande miljö, etik och sociala frågor. Därmed har begreppet CSR (Corporate Social Responsibility) vuxit fram och många branscher arbetar idag aktivt med socialt ansvarstagande. LÄS MER