Sökning: "hur påverkas vi av influencers"
Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden hur påverkas vi av influencers.
1. Influencer marketing och parasociala relationers maktutövande på konsumenter
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka hur influencer marketing och parasociala relationer påverkar konsumenters konsumtion av skönhetsprodukter. För att besvara syftet har vi använt oss av två forskningsfrågor som lyder: “Vilken roll har sociala medier i konsumenternas val av skönhetsprodukter?” och “Varför köper konsumenter produkter som influencers rekommenderar?”. LÄS MER
2. Hur påverkas konsumentens köpbeteende av rabattkoder från influencers? : En kvantitativ studie om hur konsumenters köpbeteende påverkas av betalda produktrekommendationer tillsammans med rabattkoder från modeinfluencers.
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Studien syftar till att med hjälp av en kvantitativ undersökning förstå konsumenters köpbeteende när de möter betalda produktrekommendationer tillsammans med rabattkoder från modeinfluencers. Metoden som använts i studien var en kvantitativ studie där empirin samlades in genom en digital enkätundersökning. LÄS MER
3. Stopp! Jag äger min egen kropp : Kroppen och sociala medier - en kvalitativ studie
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälleSammanfattning : Abstract AimThe main purpose of the study is to analyze young women´s views on how a body is displayed in social media. ● What body ideals do young women perceive as being prominent on Instagram? ● How do young women relate to how influencers expose their bodies on Instagram? ● How are young women affected by Instagram from a health perspective? Method In our study, a qualitative approach was used and the results were based on semi-structured interviews opened with an initial free discussion based on six different images of famous influencers exposing their bodies on Instagram. LÄS MER
4. Trovärdiga samtal om hållbarhet på Youtube : En kvalitativ studie om hur användare med kunskap inom hållbarhet upplever content om hållbar mat trovärdigt på Youtube
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Today communication on social media takes place with a wide reach and from several different sources. This has made it more difficult for the user to perceive credibility than before. A current issue today is how we should consume food more sustainably because both humans and the environment are threatened. LÄS MER
5. Skyltdocka eller vän? En kvalitativ intervjustudie om virtuella influencers som marknadsförare på Instagram
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : I takt med att konsumenter får allt större valmöjligheter ställs också högre krav på varumärken att arbeta strategiskt med sin varumärkeskommunikation. Influencer marketing i sociala medier har därför de senaste åren ökat i popularitet, med förhoppning att det inflytande en influencer har ska påverka konsumenters attityd gentemot varumärket positivt. LÄS MER