Sökning: "online marketing campaigns"

Visar resultat 1 - 5 av 63 uppsatser innehållade orden online marketing campaigns.

  1. 1. Perceptions and Challenges of Online marketing Professionals : Online marketing Professionals’ Perceptions of Challenges in the online campaign optimization process. A Qualitative Study

    Master-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Maria-Izabela Fieraru; Laura Tímea Kremeny; [2023]
    Nyckelord :online marketing campaigns; marketers’ perceptions; optimization process; challenges; the theory of planned behavior;

    Sammanfattning : Online marketing professionals' perceptions about the challenges have got huge importance on marketing campaigns and conversion rates. Online marketing professionals' effective digital marketing strategies are crucial for businesses and clients to grow. LÄS MER

  2. 2. Customer engagement and co-creation in crowdfunding : Multi-case study on tabletop Kickstarter campaigns

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Michael Polatos; Andrii Kernitskyi; [2023]
    Nyckelord :Customer engagement; Kickstarter; co-creation co-destruction of value; S-D logic;

    Sammanfattning : Background: Crowdfunding is a new form of financing that has gained popularity among entrepreneurs seeking to fund innovative and creative projects. It involves collecting small amounts of money from a large number of potential backers through specialised websites. LÄS MER

  3. 3. Examine the Impact of Attractiveness of Social Media Influencers on Douyin User Purchase Intentions: A Quantitative Study of Sportswear Industry

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Zehui Sun; Xiaoyuan Cheng; [2023]
    Nyckelord :Social media influencer; Influencer marketing; Source attractiveness; Consumer attitude; Purchase intention; Business and Economics;

    Sammanfattning : Thesis purpose: The objective is to understand the impact of social media influencers’ familiarity, likeability and similarity on the purchase intention of Douyin users, particularly in the sportswear industry. Methodology: This study has utilised a quantitative method based on a positivist philosophical position, and followed a deductive approach. LÄS MER

  4. 4. Marknadsföringsstrategier Inom Dagligvaruhandel Under Hög Inflation : En Kvalitativ Studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Adris Ahmady; Maryam Mohammed; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Marknadsföringsstrategier inom dagligvaruhandeln under hög inflation Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Adris Ahmady och Maryam Mohammed Handledare: Peter Ek Datum: 2023-juni Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka marknadsföringsstrategier för företag inom dagligvaruhandel under en hög inflationstakt. För att bidra med ökad förståelse kring hur företagens marknadsföring påverkas, görs en jämförelse mellan strategier inom marknadsföring som företagen tillämpar under normala ekonomiska omständigheter och hur dessa förändrats eller påverkats under en ekonomisk kris, i detta fall en stigande inflation. LÄS MER

  5. 5. Role of Social Media Presence for Thriving in and Improvement of Brand Awareness in the Fashion Industry of Sweden

    Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Bilal Mehdi; Adnan Kalim; [2023]
    Nyckelord :social media; Brand Awareness; Demographics; Fashion Industry; Sweden;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study was to examine the role of social media presence in thriving in and increasing brand awareness in the fashion retail industry of Sweden. The study investigates how social media usage affects brand awareness in the fashion industry of Sweden. LÄS MER