Sökning: "school-age educare center teachers"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden school-age educare center teachers.

  1. 1. Att arbeta på fritidshemmet med en dubbel yrkesroll : En kvalitativ studie om upplevelser av en dubbel yrkesroll och dess utmaningar och möjligheter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Ludvig Norrlander Forsberg; Joakim Nyström; [2023]
    Nyckelord :school-age educare center; school-age educare teacher; subject teaching; frame factors; dual profession; fritidshemmet; lärare i fritidshem; ämnesundervisning; ramfaktorer; dubbel yrkesroll;

    Sammanfattning : In this study we examine the experience of working with a two-sided assignment as a leisure time teacher. The dual profession involves teaching a subject during school hours and working during the afternoon hours in the school-age educare center. LÄS MER

  2. 2. Strategier och arbetssätt för en ökad likvärdighet på fritidshemmet : En studie om likvärdighet, kvalitet och motivation

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Olivier Naimj; Feidh Shahin; [2023]
    Nyckelord :school-age educare; collegial learning; quality; social learning; motivation; fritidshem; kollegialt lärande; kvalitet; socialt lärande; motivation;

    Sammanfattning : Den här studien undersöker hur fritidshemspersonalen upplever att de påverkas av resurserna som de har att tillgå och hur de kompenserar för eventuella brister. Studien är kvalitativ och vi har använt oss av intervjuer som metod. LÄS MER

  3. 3. Att se eller övervaka : Fritidslärares tankar kring barngruppens storlek i fritidshem

    Master-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Mim Kramár; [2022]
    Nyckelord :extended education; school age educare; leisure time center; group size; group; space; frame factor theory; ecological development theory; democracy; fritidshem; fritids; gruppstorlek; barngrupp; grupp; fritidspedagogik; fysisk miljö; lokaler; utvecklingsekologisk teori; ramfaktorteori; personaltäthet; sociala relationer; relationell pedagogik; demokrati;

    Sammanfattning : The aim of this study is to illustrate the experiences of school age educare teachers when it comes to group sizes in Swedish school age educare. The quality of the Swedish school age educare has decreased and one of many factors seem to be essential to this development – big groups. LÄS MER

  4. 4. Inkluderingsarbete för elever med autismspektrum (AST) i fritidsverksamheten : En kvalitativ studie utifrån fritidslärares perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,

    Författare :Josefin chamoun; [2021]
    Nyckelord :Autism; AST; inkludering; arbetssätt; fritidshem; lärare i fritidshem;

    Sammanfattning : Elever skall oavsett olikheter känna sig inkluderade i fritidshemsverksamheten. Elever med autism som finner utmaningar i det sociala samspelet är de som hamnar utanför. Syftet med studien är att undersöka hur lärare i fritidshem arbetar med AST-elever för att de ska inkluderas i fritidshemsverksamheten. LÄS MER

  5. 5. Fysisk aktivitet på fritidshemmet : En kvalitativ studie om hur fritidshemmet planerar och erbjuder fysisk aktivitet, samt skapar rörelseglädje för eleverna

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Allan Osman; Mikael Sehlin Letfors; [2021]
    Nyckelord :Physical activity; school-age educare center; school-age educare center teachers; Fysisk aktivitet; fritidshem; fritidshemslärare;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur fritidshemmen på utvalda skolor arbetar med styrd fysisk aktivitet och vilka förutsättningar personalen vi intervjuat har haft för att uppfylla lärandemålen gällande rörelseaktivitet med eleverna. Vi utgick ifrån våra frågeställningar när vi förberedde våra intervjufrågor. LÄS MER