Sökning: "strategi i en kris"
Visar resultat 1 - 5 av 65 uppsatser innehållade orden strategi i en kris.
1. Kontroll i Kaoset - En Fallstudie på Oatlys Kris- och Kommunikationsstrategier
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Research questions: How do internal and external crisis communication interact with each other and how does this play a role in crisis management in companies that apply brand activism? Purpose: The purpose of this essay is to gain a deeper understanding of how internal and external crisis communication affect each other and how the interaction between these affect the company's crisis management. Methodology: The choice of methodology that was made was based on a hermeneutic research strategy, together with a qualitative research strategy. LÄS MER
2. Financial Strategies of Real Estate Companies in Sweden : Navigating Economic Cycles
Master-uppsats, KTH/Fastighetsföretagande och finansiella systemSammanfattning : The real estate sector has been heavily impacted by rising inflation and subsequent interest rate increases. This is placing pressure on all real estate companies with higher levels of debt. The rising interest rates are leading to increased costs and making it more challenging for these companies to refinance their loans. LÄS MER
3. (O)jämlik sårbarhet för klimatförändringar? En diskursanalys av svensk klimatanpassning utifrån ett intersektionellt perspektiv
Kandidat-uppsats, FörsvarshögskolanSammanfattning : I denna uppsats studeras den svenska strategin för klimatanpassning, i syfte att skapa förståelse för hur risk och sårbarhet framställs inom arbetet. Den globala uppvärmningen gör att negativa effekter av klimatförändringar blir vanligare, vilket även gör att katastrofer blir mer förekommande. LÄS MER
4. IF THE SHIT HITS THE FAN : En studie om krishantering ur ett ledningsperspektiv inom Klädbranschen under Covid-19
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Under de senaste åren har marknaden präglats av flera kriser, som den globala finanskrisen, Covid-19 pandemin och det pågående kriget i Ukraina. Dessa kriser är inte de första och inte de sista som samhället kommer att möta. Kris har fått en förstärkt innebörd och företags krishantering kan vara avgörande för fortsatt överlevnad. LÄS MER
5. Karlstad som evenemangsstad post-covid : En turismvetenskaplig studie om evenemangsaktörer i Karlstad och aktörernas utveckling innan, under och efter Covid-19 pandemin.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : This study is about crisis management for Karlstad Municipality as an event city and how the city'sevent actors have survived before, during, and after the pandemic. To get a deeper understandingof the informants' strategy for survival through and after the crisis, 7 workers in event companieshave been interviewed. LÄS MER