Sökning: "sverige som turistdestination"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden sverige som turistdestination.

  1. 1. Förändring av turismpraktiker efter COVID-19 : en praktikteoretisk studie om resande

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Linnéa Persson; Alice Nydelius; Sara Klingler; [2022]
    Nyckelord :Tourism; Travel; COVID-19; Practice Theory; Change.; Turism; Resande; COVID-19; Praktikteori; Förändring;

    Sammanfattning : Coronapandemin har haft en påverkan på både samhället och olika branscher, framförallt turismbranschen då resemöjligheterna begränsades. När restriktioner infördes, begränsades människors vardagliga aktiviteter, vilket bidrog till en förändring där nya rutiner skapades. LÄS MER

  2. 2. Virtuell turism : En studie om VR-teknikens roll i turistdestinationers marknadsföring.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för geografi; Umeå universitet/Umeå universitetsbibliotek (UB)

    Författare :Miray Shamo; [2022]
    Nyckelord :Virtual tourism; Virtual reality; 3D tools; VR technology; virtual marketing; tourist destination; Virtuell turism; Virtuell verklighet; 3D- verktyg; VR-Teknik; virtuell marknadsföring; turistdestination;

    Sammanfattning : Technology is dominant and intensively evolved in our lives today, as technology is being used on several aspects of our daily lives like smart phones, tv and several other technological gadgets which are very important tools in marketing. New technological innovations are being invented which help to open up and create new opportunities to people. LÄS MER

  3. 3. "Samverkan i all ära, men vad ska det leda till” : - En kvalitativ studie om hur styrande aktörer ser på samverkan som bidragande faktor till hållbar utveckling på en turistdestination

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turism

    Författare :Fanny Haeggblom; [2021]
    Nyckelord :Samverkan. Destinationsutveckling. Hållbarhet. Destinationshanteringsorganisationer DMO . Kommunikation.;

    Sammanfattning : Hur blir turism framgångsrikt och långsiktigt hållbart? Turismen kan bidra till en positiv utveckling för en destination visar forskning, men också utmaningar och negativ påverkan på platsen. Besöksnäringen i Sverige beskrivs som en viktig länk mellan stad och landsbygd. LÄS MER

  4. 4. BACK ON TRACK : Destination Bollnäs Järnvägslandskap

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Arkitektur

    Författare :Emma Stålberg; [2013]
    Nyckelord :industriområde; stadsutveckling; återbruk; restaurang; fytoremediering; förorening; park; stadsdel; SJ-området; järnvägsområde; Bollnäs; saluhall; växthus; mat; lokstall; destination; turism; upplevelse;

    Sammanfattning : Intro Mitt projekt spänner över många skalor, och sträcker sig från stadsplan till byggnadsdetalj. Det hela utspelar sig på ett lokstalls- och vagnverkstadsområde, som kallas SJ-området och ligger precis utanför Bollnäs stadskärna. LÄS MER

  5. 5. Turism i Stockholms skärgård : - ur ett exportmognadsperspektiv 

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Anna Boustedt; Susanne Löfgren; [2011]
    Nyckelord :Skärgårdsturism; Destinationsutveckling; Destinationsmarknadsföring; Exportmognad; Internationalisering; Öppen Skärgård; Visit Skärgården; Scandinavian Islands.;

    Sammanfattning : Sammanfattning Uppsatsens syfte är att undersöka och analysera hur nyckelaktörer arbetar med att göra Stockholms skärgård till en exportmogen turistdestination. För att uppnå detta syfte har vi utgått från forskningsfrågan: ·     Hur arbetar Stockholm skärgårds nyckelaktörer med destinationsutveckling och destinationsmarknadsföring för att attrahera fler internationella besökare?                                                                                                                         Sverige som turistdestination har ökat markant i attraktionsvärde under de senaste åren, och därför måste Sverige kunna leverera mer exportmogna destinationer, så vi kan möta de utländska besökarnas behov och krav. LÄS MER