Sökning: "tilläggsprodukter"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet tilläggsprodukter.
1. Feature-Based Dynamic Pricing of Airline Ancillaries
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Airline ancillary revenue has increased substantially over the past years. Despite the increasing attention, its pricing models have mostly progressed slowly and remained simple. In this work we apply dynamic pricing models for the purpose of maximizing airline ancillary revenue. Our contributions in this thesis are threefold. LÄS MER
2. En kritisk studie av förbudet mot kopplingsförbehåll i konkurrensrätten - I ljuset av Microsoftfallet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrättSammanfattning : Sammanfattning Den här uppsatsen skrivs inom konkurrensrätt med fokus på Microsofts missbruk av dominerade ställning, på sin marknad inom IT och operativsystem vilket omfattar hela världsmarknaden. En central frågan är huruvida en marknadsdominerande plattformstillverkare kan gynna egna tilläggsprodukter (komplementära produkter) i sin virtuella infrastruktur, s. LÄS MER
3. Brittiskt träningskoncept i Sverige : En studie om möjligheten för multigym på Sverigemarknaden
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Medan gymbranschen i Sverige domineras av gymkedjor som Friskis & Svettis och SATS, som erbjuder främst gymträning med mindre fokus på tilläggsprodukter för ett relativt lågt pris, domineras marknaden i Storbritannien av företag som t.ex. David Lloyd och Virgin Active. LÄS MER
4. Blod, svett, tårar… och Word of Mouth? : Att arbeta aktivt med Word of Mouth
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Det blir allt svårare för företag att särskilja sig på marknaden. Traditionell marknadsföring är inte längre lika effektiv som förr, och idag finns flera olika strategier för att sticka ut i bruset. Kring varumärken och produkter skapas ofta ett rykte, som ibland antingen kan vara positivt eller negativt. LÄS MER
5. Prisdiskriminering i en moderna fotbollsklubb - Malmö FF; en fallstudie
Magister-uppsats, Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionenSammanfattning : Hur förändras förutsättningarna för en svensk klubb (Malmö FF) i samband med att en ny arena byggs och organisationen i klubben växer. Vilka nya möjligheter att bedriva effektiv prisdiskriminering gentemot sina konsumenter uppstår i samband med bygget av Swedbank stadion och den utökning av organisationen i klubben som kommer att ske? MFF:s kärnprodukt är 2 x 45 minuter fotbollsmatch och till den kan en rad tilläggsprodukter kopplas bl. LÄS MER