Sökning: "21st Century Skills"
Visar resultat 1 - 5 av 35 uppsatser innehållade orden 21st Century Skills.
1. Unpacking the Washback Effect of University Entrance Exams : A Qualitative Study of Uzbekistan’s Students’ Exam Preparation Experiences
Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : The evolving nature of education emphasizes the importance of fostering 21st-century skills. To align with the requirements of the contemporary era, Uzbekistan introduced its new competency based National Curriculum, highlighting the development of 21st century skills. LÄS MER
2. Interdisciplinary Learning with Technology at Makerzone
Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : This thesis explores the interdisciplinary approach to learning at Makerzone, a makerspace in Sollentuna, Sweden, and its implications for both students and teachers. Through a combination of methods: observations, interviews, document analysis, and surveys, this project looks into the recognition, benefits, challenges, and support for interdisciplinary work in both makerspaces such as Makerzone and traditional school environments. LÄS MER
3. Gynnas kvinnor när icke-kognitiv förmåga värdesätts högre? : En kvantitativ studie över effekten av ökad efterfrågan på icke-kognitiva förmågor på kvinnors relativlöner inom den svenska arbetsmarknaden.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Nationalekonomiska institutionenSammanfattning : Sedan 2000-talets början har avkastningen på icke-kognitiva förmågor ökat på arbetsmarknaden till följd av bland annat skill-biased technological change. Grupper som besitter höga icke-kognitiva förmågor bör därför gynnas på arbetsmarknaden. LÄS MER
4. Elevers laginsats i klassrummet : En litteraturstudie om grupparbetens roll och möjligheter i samhällskunskapsämnet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Group projects are a near universal part of, and can be seen in all parts of, the education-system. In collaborative assignments ranging from kindergarten to university-level group research projects. The goal is for students to learn, explain, formulate and to disclose the group-findings in papers or in front of the educational group. LÄS MER
5. “Datumet har gått ut för er, ni är som gammal mjölk” : En kvalitativ studie om hur marknadsförare upplever relevansen av sin utbildning i en digital ålder
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : For a successful marketer, it is essential to be adaptable in a changing environment. To be competitive in the labor market as a professional marketer, they must understand how to reach their customers in the most efficient way, which often happens digitally on the customers phone or through other digital platforms. LÄS MER